וורן באפט ממליץ למשקיעים: "אל תעשו את הטעות הזו"

במהלך ראיון נרחב שהעניק ל-CNBC גורו ההשקעות המליץ למשקיעים להחזיק בעסקים טובים, לדבוק בהם לאורך זמן ולהתעלם מהחדשות הרעות באירופה או בכל מקום אחר

אנשים המעוניינים להיפגש עם גורו ההשקעות וורן באפט ולשמוע את המלצותיו, בדרך כלל משלמים אלפי דולרים. אולם, בראיון שארך שעתיים ב-CNBC, באפט סיפק המלצה חשובה למשקיעים וחשף פרטים נוספים לגבי פוזיציות ההשקעות שלו.

במהלך הראיון, המראיינת ביקשה ממנו להגיב לדבר הראשון שעולה לראשו כאשר הוא שומע את המילה "קנייה". באפט השיב, כהרגלו, בצורה מטאפורית ואמר כי מי שמחזיק חווה שמתפקדת בצורה טובה לא צריך למכור אותה רק על סמך החדשות הפסימיות מאירופה או בשל האטה כלכלית באזור כזה או אחר. באפט המשיך: "אם יש בבעלותך דירה ואתה מעוניין להעלות מעט את שכר הדירה, אז אם המיקום שלה טוב ויש לך מנהל תחזוקה טוב, אתה לא תחלום למכור אותה".

"כשאתה מחזיק במניות, אתה מחזיק בחלקים של עסקים, וקיימים עסקים טובים, שאתה יכול לבחור", אמר באפט. "לקנות או למכור על סמך חדשות זה פשוט עניין משוגע. אם יש לכם עסק טוב ואנשים טובים שמנהלים אותו, אז אירועי חדשות הגורמים לכם 'לרקוד' מחוץ או לתוך הנכס זו טעות איומה. כך שעדיף לכם לרכוש מספר עסקים מצליחים ולדבוק בהם".

במהלך הראיון באפט חשף כי בשבוע האחרון הוא הגדיל את הפוזיציה שלו בבנק ההשקעות וולס פארגו לכדי מניות בהיקף כולל של 14 מיליארד דולר, תוך שהוא מציין כי לדעתו "הבנקים הם עדיין עסק טוב". מנגד, הוא הקטין את החשיפה לפרוקטר אנד גמבל .