ארה"ב: ירידה של 23 אלף במספר התביעות לדמי אבטלה

מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ירד לרמה של 369 אלף ■ גם נתון הזמנות המוצרים בניי קיימא לחודש ספטמבר הפתיע לטובה כשרשם עלייה של 9.9%

היום פורסמו שני נתוני מאוקרו משמעותיים בארצות הברית, כשהנתון הראשון הינו מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע החולף ונתוני הזמנות מוצרים בני קיימא לחודש ספטמבר, ושניהם הציגו נתונים טובים יותר מתחזיות האנליסטים. זאת לקראת פרסום נתוני הצמיחה מחר של ארצות הברית ברבעון השלישי של השנה.

בגזרת התביעות החדשות לדמי אבטלה נרשמה ירידה של 23 אלף במספר התביעות החדשות לרמה של 369 אלף זאת לעומת 388 אלף תביעות שנרשמו בשבוע שקדם לו, כשהצפי של האנליסטים היה שהמספר ירשום ירידה קלה יותר לרמה של 375 אלף תביעות חדשות.

בנוסף לנתוני התביעות, פורסם היום גם נתון הזמנות מוצרים בני קיימא לחודש ספטמבר ורשמו עלייה חדה של 9.9% לעומת ירידה חדה ומפתיעה שנרשמה בחודש אוגוסט בשיעור של 13.2%, כשהצפי של האנליסטים היה לעלייה של 8%. מדובר בעלייה החדה ביותר מאז ינואר 2010.

נתון הזמנת המוצרים ללא מוצרים מתחום התחבורה רשם עלייה של 2% בחודש ספטמבר וזאת לעומת ירידה של 2.1% בחודש אוגוסט כשהצפי היה לעלייה של 1%.

בהמשך היום פורסמו גם נתוני מכירת הבתים בתהליך של חודש ספטמבר. הנתון רשם עלייה קלה של 0.3%, לעומת צפי לעלייה גדולה יותר של 2.4% וזאת לאחר ירידה של 2.6% בחודש אוגוסט.

שלומי ברנובסקי, מנכ"ל SB Capital המתמחה בניהול השקעות נדל"ן בארה"ב אמר כי "הבחירות הקרובות בארה"ב גורמות לחלק גדול מרוכשי הנדל"ן בארה"ב לשבת על הגדר ולהמתין לשינויים אפשריים בתחום הנדל"ן. שינויים שעשויים להיגרם מחילופי שלטון אפשריים בארה"ב. לאחר הבחירות בארה"ב אנו צופים עלייה בביקושים לנדל"ן בארה"ב, דבר שיוביל להמשך עליית המחירים בשוק האמריקני".

מחר צפויים להתפרס נתוני הצמיחה בארצות הברית לרבעון השלישי של השנה. על פי ההערכות הצמיחה בתוצר המקומי הגולמי של ארצות הברית ברבעון השלישי תסתכם ב-1.9% וזאת לעומת צמיחה של 1.3% שנרשמה ברבעון השני של השנה.