פאוארמט נותנת לכם אנרגיה

החברה שמפתחת מכשירים לטעינה סלולרית משתפת פעולה עם פרוקטר אנד גמבל וג'נרל אלקטריק

סביר להניח שגם אתם מכירים את הבעיה שפאוארמט מנסה לפתור. אחרי לא מעט צפצופים, הסוללה של הטלפון הסלולרי התרוקנה ואתם תקועים בלי מטען. הסמארטפונים החדשים זוללים את הסוללה במהירות. יצרניות המכשירים עדיין לא מצאו פתרון לבעיה הזו, אולם הן מתקדמות בהדרגה לעבר שימוש במטענים אלחוטיים וחלק מהטלפונים החכמים כבר תומכים בטכנולוגיה.

סמסונג שילבה טכנולוגיה לטעינה אלחוטית בגלקסי אס 3 שלה ונוקיה תחל למכור בקרוב את הלומיה 920, מכשיר שמציע יכולת דומה (אך בתקן אחר, שנקרא Qi). שתי היוזמות האלה מהוות תחרות לפאוארמט הישראלית שממוקמת באבו גוש ומקווה להוביל את התחום.

"טעינה אלחוטית רלוונטית", אומר רן פוליאקין, מנכ"ל פאוארמט, "כאשר מקשרים אותה עם מקומות בהם אפשר לטעון את הסמארטפון".

האסטרטגיה של פאוארמט היא לספק לאנשים אנרגיה דווקא במקומות שבהם יהיה להם קשה למצוא חיבור חשמלי. אחת הדוגמאות לכך היא משטחי טעינה שהותקנו במדיסון סקוור גארדן בניו יורק. אופציה אחרת היא להטעין את הסמארטפון במספר בתי קפה בעיר.

טעינה בשדה התעופה

לפני כשנה חתמה פאוארמט על הסכם שיתוף פעולה עם חברת הסוללות דורסל, שבבעלות תאגיד הקמעונות פרוקטר אנד גמבל. חברת הבת שנולדה מהחיבור הזה, דורסל פאוארמט, יצאה לדרך בתחילת ינואר והיא מתמקדת במכירת משטחי הטענה למשתמשים הסופיים. שיתופי הפעולה עם בתי קפה, שדות תעופה והטמעת משטחי טעינה ברהיטים שונים, נותרו באחריות החברה האם.

"החיבור עם פרוקטר אנד גמבל הוא מדהים", אומר פוליאקין, "יש לנו חברה משותפת, שבעצם מנהלת את כל הצד של הבאת הטכנולוגיה לחנויות השיווק. הם מביאים את כל היכולות שלהם ואנחנו מביאים את החדשנות. הצלחנו גם לשכנע את הראפר האמריקני והמפיק המוזיקלי ג'יי זי להשקיע בנו ולהפוך לפרזנטור של החברה ולמעשה להיות הפנים שלה". לפני מספר חודשים, הפיקה פאוארמט, יחד עם ג'יי זי, פרסומת טלוויזיונית למוצר שלה.

פוליאקין וד"ר אמיר בן שלום הקימו את פאוארמט בשנת 2006 והחלו להפיץ את המוצרים בשוק לפני כשלוש שנים. המשרדים המרכזיים של החברה נמצאים כאמור באבו גוש ובנוסף יש לה סניפים קטנים בסין, יפן, קוריאה וארה"ב.

פאוארמט נולדה, כמו לא מעט רעיונות אחרים, מתוך מצוקה של אחד המייסדים. פוליאקין תכנן לטוס לחו"ל ונאלץ לסחוב איתו תיק מלא בכבלי טעינה. בשלב ההוא פנה פוליאקין לבן שלום ואמר שהגיע הזמן לוותר לחלוטין על כבלים שמטעינים סמארטפונים וגאדג'טים נוספים. כעבור ימים ספורים בן שלום כבר הציע רעיון ראשוני לפתרון הבעיה.

פאוארמט מכרה מאז מיליוני יחידות של המוצרים שלה ובמקביל הצליחה לגייס 101.5 מיליון דולר ממשקיעים כמו ג'נרל מוטורס, לאומי פרטנרס, אלון קאופמן, ריצ'ארד סטון, רון פרבר, ג'יי זיי וגולדמן זאקס. האם המשקיעים צפויים ליהנות בקרוב מאקזיט? פוליאקין אומר שהרעיון לא נמצא כרגע על הפרק.

"אני חושב שיש לנו בסיס לבנות חברה גדולה לאורך זמן. יש לנו משקיעים מאוד גדולים ואנחנו משנים תעשייה שהמון שנים לא זזה", הוא אומר, "אנחנו משפיעים על החיים של אנשים".

מכוניות מרוץ ובובות

בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES, שנערכה בינואר בלאס וגאס, הציגה פאוארמט את החזון שלה לתחום הטעינה של המוצרים האלקטרוניים בבית. מדובר באב טיפוס לקופסה גדולה, בה המשתמש מניח צעצועים, כמו מכוניות מרוץ, בובות או אביזרים אחרים. הצרכן מכניס את המוצרים לקופסה והמכשירים הללו מתחילים להיטען באופן אוטומטי, ללא שום חיבור מיוחד.

פאוארמט חשפה את המוצר כדי להפגין את היכולות שלה ואין לה כוונה לשווק אותו. החברה הציגה אפשרות אחרת - לשלב את המטען בתוך מגירות שבתוכן ניתן להניח כל מכשיר שזקוק לאנרגיה. מי שירצה להטעין את המכשירים, ללא מאמץ, יצטרך להניח בתוכם סוללות מיוחדות של דורסל.

בשנה שעברה החלה פאוארמט לשתף פעולה עם משקיעה אחרת בחברה - ענקית הרכב ג'נרל מוטורוס. מכשיר ההטענה האלחוטית יותקן בתוך הרכב ויאפשר להניח את הטלפון הסלולרי על משטח ולהטעין אותו, ללא צורך בכבל.

פוליאקין משווה את החדשנות של פאוארמט לזו של ענקיות גדולות יותר. "אני לא יודע כמה חברות חדשות בעולם מייצרות קטגוריה. גוגל ופייסבוק יצרו קטגוריה חדשה. פאווארמט משנה את הדרך בה אתה מתייחס לחשמל. אנחנו עושים את זה בהצלחה כבר חמש שנים".

בחודשים הקרובים מתכננת פאוארמט להציע נרתיקים ואביזרי הטענה שמתאימים לחיבור החדש של האייפון 5 ולמכור את המוצרים בכל ארצות הברית ובהמשך במדינות נוספות, כולל ישראל. "אנחנו חושבים שהמאמצים שלנו נושאים פרי", מסכם פוליאקין.