NLT חותכת בבשר החי, אבל בזהירות

החברה שפיתחה שתלים זעירים אשר מתרחבים בתוך הגוף עוסקת בהרחבת הפורטפוליו ומתכננת לפרוץ לשוק ב-2014

תחום הניתוחים הלא-פולשניים צובר תאוצה ובחברת הסטארט-אפ NLT מנסים להשתמש בפרוצדורה לא פולשנית - ניתוח שמבוצע דרך חור זעיר בגוף - כדי להחדיר שתל שגדול ביחס לחור שדרכו הניתוח מבוצע.

ד"ר צוני סיגל, אורתופד ומנתח גב, חיפש דרך שתאפשר לקפל שתלים לגודל מינימלי ורק אז להחדירם לגוף, על מנת להקטין את החתך שעליו לבצע ובמקביל לצמצם את זמן ההחלמה, שעלול להימשך מספר חודשים. עם הזמן, החליט לצקת את הרעיון הזה לתוך סטארט-אפ, והגה את הפטנטים שמאחורי Non Linear Technologies - NLT.

השתלים של החברה עשויים מחומרים עם זיכרון צורה. הם מתקפלים לגדלים זעירים, וניתן להחדיר אותם לגוף דרך צינורות דקים ואז לפתוח אותם, בתוך הגוף, עד לגודל הסופי.

דידיה טוביה, מנכ"ל החברה: "יש לחברה פטנטים רבים שמגנים על כל השדה של החדרת מוצר לגוף דרך חתך קטן והגדלתו בתוך הפציינט. חברות נוספות מגלות את השוק רק כעת".

שני מוצרים של החברה כבר מאושרים לשיווק בארה"ב על-ידי ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית ומוצר אחד מבין השניים מאושר גם לשיווק באירופה. שני המוצרים הללו הם בתחום איחוי החוליות ובתחום כריתת דיסק. למרות שהיא מצוידת באישורים, בחרה החברה להשיק את המוצרים בהשקה רכה, לבנות ארסנל של מוצרים נוספים ולפרוץ לשוק בגדול ב-2014.

"חשוב לעמוד מול הלקוחות עם מגוון רחב של מוצרים למגוון פרוצדורות - זה החזון שלנו", אומר טוביה, "אנחנו מעוניינים להגיע כמה שיותר מהר להכנסות משמעותיות ורווחיות, ומאוד קשה לעשות זאת כאשר מוכרים רק מוצר אחד או שניים. למזלנו, המשקיעים תומכים בנו".

"מבנה ייחודי"

המשקיעים העיקריים בחברה הם קרן פרגרין (החברה הוקמה בחממת אינסנטיב שבבעלות הקרן) וקרן אקסלמד של מורי ארקין וד"ר אורי גייגר. NLT נמצאת כיום בשלב הלא פשוט של מעבר מחברה טכנולוגית מבטיחה לחברה מייצרת ומשווקת.

"בנינו מבנה ארגוני ייחודי", מספר טוביה, "החברה שלנו, בת כ-25 אנשים בסך הכול, היא בעצם שלושה ארגונים שונים. ד"ר סיגל מנהל את ה'סיגל אינוביישן לאב', חלק בחברה שהוא כמו מעבדת פיתוח עם חופש אקדמי מסוים. כך אנחנו מוודאים שהיזם שלנו יפתח, רק עבורנו, מוצרים חדשים כל הזמן. יש לנו חטיבה טכנולוגית בראשות עודד לבל, שאחראית לאפיון הטכנולוגי של המוצרים. בנוסף יש לנו מחלקת הנדסה שמפתחת את המוצרים.

"כל חטיבה פועלת בעצמאות יחסית וכך יש לנו גמישות לפתוח מניפה רחבה, בלי שאף אחד מן הצדדים יאבד את הפוקוס שלו".