מנכ"ל JP מורגן: הצוק הפיסקלי יהיה גרוע ממה שחושבים

לדברי ג'יימי דיימון, מנכ"ל JP מורגן, חברות גדולות במשק נוקטות בצעדים כדי להגן על עצמן מפני השלכות הצוק הפיסקלי ■ "הצוק הפיסקלי לבדו ייקח 3% מהתמ"ג, אך התגובה של האנשים עלולה לעשות את זה גרוע יותר"

לאחרונה אולי נראה כי כלכלת ארה"ב נמצאת במגמת שיפור לקראת יציאה מהמשבר הכלכלי, אולם ה"צוק הפיסקלי" המתקרב מדאיג מאוד את הבנקים והחברות הגדולות במשק האמריקני, ועל פי מנכ"ל JP מורגן, ג'יימי דיימון, המנכ"לים הגדולים מתכוננים לתרחיש הגרוע ביותר.

"דיברתי עם מנכ"לים שאומרים: 'כמובן, אנחנו לוקחים החלטה להגן על עצמנו מפני הצוק הפיסקלי', וזה כולל החלטות בהשקעה וקבלה לעבודה", אמר דיימון ל-CNBC.

הצוק הפיסקלי הוא הכינוי לשורה של קיצוצים ותפוגה של קיצוצי מס בסוף השנה, שעל פי ההערכות עשויה להחזיר את ארה"ב למיתון. לטענת דיימון, לצוק הפיסקלי עשויות להיות השלכות גרועות הרבה יותר מהתכווצות של 3% כפי שחוזים כעת אנליסטים. "הצוק הפיסקלי לבדו ייקח 3% מהתמ"ג", אומר דיימון. "אך הבעיה היא שזה ניתוח פשטני. התגובה של האנשים עלולה לעשות את זה גרוע יותר".

לטענת דיימון, מה שיותר קריטי מתוצאות הבחירות במצב הזה הוא סגירת עסקה למדיניות פיסקלית שתסגור את החור הזה. "לא מדובר ב-JP מורגן, מדובר במה שטוב עבור המדינה", לדבריו.