אפל בדרך למטה? "ההשלכות לכך שאין יותר את סטיב ג'ובס"

אפל פספסה תחזיות הרווח לרבעון ותחזיות מכירת האייפד, ויחד עם שירות המפות הכושל - ניתן להבין את הירידה במניית החברה לאחרונה ■ המניה צנחה 13% מאז השיא - ומה יהיה בהמשך? אנליסט: "יותר ויותר כמו מיקרוסופט"

האם עתידה של אפל , המניה האהובה בסקטור הטכנולוגיה, לא ורוד כפי שהיה נראה? לאחר צניחה של כ-13% מהשיא שרשמה בספטמבר, 705 דולר, רבים תוהים שמא התחזיות האופטימיות היו מוקדמות.

בשיא הפופולריות של החברה השנה, היו שחזו כי שווי השוק של החברה ימשיך וינסוק, אולם כעת יש האומרים כי ייתכן שיצרנית האייפונים והאייפדים תהיה "המיקרוסופט הבאה".

"ההרגשה שלי היא שאנו רואים את ההשלכות האמיתיות של העובדה שאין יותר את סטיב ג'ובס בסביבה", אמר היום (ו') ל-CNBC פיטר בו קייר, אנליסט מניות ראשי בסקסו בנק, לאחר שהדוחות הרבעוניים שפרסמה אמש החברה הצביעו על התעייפות מסויימת בצריכת מוצרי החברה. "השקת המפות לאחרונה הראתה שאין להם את היכולת להשתייך למחנה אליו התשייכה אפל בעבר, וזה נראה כאילו המצב יהיה יותר ויותר דומה למיקרוסופט", הוא הוסיף.

הבעיות של אפל בתקופה האחרונה הולכות ומתגברות. אתמול פיספסה אפל את תחזיות הרווח בשורה התחתונה כאשר רשמה רווחים של 8.2 מיליארד דולר או 8.67 דולרים למניה.

לפני כן החברה שחררה עם מערכת ההפעלה החדשה לאייפון את אפליקציית המפות שלה, אשר הייתה רוויה בבעיות, והביאה את מנכ"ל החברה טים קוק לעודד את הצרכנים להשתמש בתוכנות מתחרות וטובות יותר.

ובאירוע שבו הכריזה אפל על המיני אייפד, מוקדם יותר השבוע, קוק חשף כי ברבעון השלישי החברה מכרה כ-14 מיליון אייפדים, מתחת לתחזיות האנליסטים המוקדמות שעמדו על 17.6 מיליון אייפדים. מלבד זאת, השוק הופתע ממחירו הגבוה של האייפד מיני, 329 דולר.

"אנשים נוטים לחשוב שהאפ סטור היא חלק חשוב מאפל, אבל החברה מורכבת מ-90% חומרה, וכל חברת חומרה תחווה בשלב כלשהו לחץ מרווח, וזה מה שאנחנו רואים עכשיו", אמר בו קייר. "למשל מחיר האייפד - הוא יורד בגלל התחרות העזה בתחום הזה והם לא יכולים להחזיק את המרווח גבוה. הם שמים מסכים חדשים, סוללות חדשות ומשופרות, מה שלא יהיה, ותשאלו את נוקיה איך זה מרגיש לשים רכיבים משופרים במחיר נמוך יותר - זה כואב".