מרקל קוראת לכל המדינות המפותחות להגביר את הרגולציה

בתוכנית השבועית שלה באינטרנט אמרה קנצלרית גרמניה כי "אנחנו עדיין לא במקום שאנו צריכים להיות בו" ■ היא קראה להטיל רגולציה על כל המוסדות הפיננסים במדינות המפותחות

בפודקאסט (תוכנית רדיו אינטרנטית) השבועי שלה, דחקה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל את הכלכלות המפותחות בעולם להמשיך עם המאמצים שלהם להטיל רגולציה נוספת על הכלכלות שלהן, וטענה כי מה שנעשה עד כה אינו מספיק. "לא הגענו עדיין למקום שאנחנו צריכים להיות בו", אמרה מרקל.

"התוכנית שלנו היא להסדיר כל מרכז פיננסי, כל שחקן בתחום הפיננסי וכל מוצר פיננסי אחר. נעשתה התקדמות משמעותית בעניין, אך החוקים עדיין לא מיושמים בכל המקומות ויש עדיין אזורים חסרים נוספים", אמרה מרקל במהלך התוכנית.

מרקל הביעה את דאגותיה מהמוסדות הפיננסים שאינם בנקים, מכיוון שברוב המקרים הרגולציה עליהם פחות נוקשה, ובמקרים אחרים לא קיימת בכלל, ולכן זה אחד התחומים שהיא טוענת שיש צורך ברגולציה נוספת. "אני מקווה שהליך הרגולציה למוסדות הפיננסים הללו יושלם במהלך פגישת מנהיגי ה-G20 הבאה", אמרה מרקל.

כבר לפני כשנה הסכימו מנהיגי ה-G20 על הצורך במנגנון רגולטורי שיפקח על קרנות גידור, השקעות מיוחדות והסכמים לרכישה חוזרת. המנהיגים חוששים שבעקבות הרגולציה הנוקשה על הבנקים, עסקאות אשראי מסוכנות יעברו למוסדות פיננסים חיצוניים, בשל כך יש צורך להטיל פיקוח גם על מוסדות כאלו.

מרקל צפויה לקיים ביום שלישי בברלין פגישות עם ראשי קרן המטבע הבינלאומית, הבנק העולמי, ארגון העבודה הבינלאומי, ארגון הסחר העולמי והארגון לפיתוח ושיתוף פעולה כלכלי. כשהנושא המרכזי בדיונים הללו יהיה כמובן משבר החוב באירופה.