פרוטאולוג'יקס תבצע מחקר על סרטן מסוג מיאלומה נפוצה

המחקר יבוצע בשיתוף-פעולה עם הטכניון וביוראפ טכנולוגיות וימומן על-ידי תוכנית "נופר" של המדען הראשי בהיקף של כ–450 אלף שקל

חברת פרוטאולוג'יקס , העוסקת בפיתוח תרופות, הודיעה היום (א') כי חתמה על שיתוף פעולה עם הטכניון וביוראפ טכנולוגיות לביצוע מחקר הממומן על ידי תוכנית "נופר" של המדען הראשי בהיקף של כ-450 אלף שקל לתקופה של עד 15 חודשים.

המחקר יערך בניהולו של פרופסור אמיר אוריין מהטכניון ובמסגרתו תיבדק מעורבות החלבון 4 RNF בהתפתחות סרטן מסוג מיאלומה נפוצה (Multiple myeloma) וסוגי סרטן נוספים. חלבון RNF4 הינו חלבון E3 השייך למערכת היוביקוויטין המכילה מספר רב של חלבוני מטרה המעורבים בהתפתחות של מגוון רב של מחלות כגון סרטן, מחלות דלקתיות, מחלות נוירודגנרטיביות ועוד. פרוטאולוגיקס היא חברה המתמחה בפיתוח תרופות המכוונות כנגד חלבוני מטרה מסוג E3 השייכים למערכת היוביקוויטין.

"אנו שמחים לשתף פעולה עם הטכניון שהינו מוסד מוביל בישראל ועם חברת ביוראפ טכנולוגיות בפרויקט זה, המקבל תמיכה במימון מטעם המדען הראשי", אמר ג'וש לוין, מנכ"ל פרוטאולוג'יקס. "הבנה טובה יותר של מעורבות החלבון RNF4, שהינו חלבון 3E במערכת היוביקוויטין, בהתפתחות מיאלומה נפוצה וסוגי סרטן אחרים יכולה לסייע בהמשך בפיתוח וגילוי תרופות למחלה.

"אנו ממוקדים כיום בפיתוח מספר מולקולות לחלבוני מטרה מסוג 3E המעורבים בהתפתחות של מחלות שונות, תוך שיתוף-פעולה ומימון מצד חברות תרופות בינלאומיות. אנו מאמינים כי התקדמות בפיתוח, הצגת הישגים קליניים וחתימה על הסכמים נוספים יציפו ערך לבעלי המניות של החברה".

מיאלומה נפוצה הינה סרטן דם הפוגע במח העצם, הנגרם על ידי תאי דם לבנים (תאי פלסמה) סרטניים המייצרים נוגדנים בכמות רבה ובלתי מבוקרת. נוכחותו של נוגדן מסוג אחד בכמות גבוהה גורמת לשיבושים במערכות גוף שונות, כגון: אי-ספיקת כליות, פגיעה בתאי דם, פגיעה במערכת החיסון, ובעצמות. הגורמים למחלה אינם ברורים, מיאלומה שכיחה אצל מבוגרים מעל גיל 60 ומידי שנה מאובחנים כ-90 אלף חולים חדשים ברחבי העולם.