אין בשורות בשטח

אין שינוי בשוק הנדל"ן - מכרזים אטרקטיביים נשארים "על המדף"

בזמן שבנק ישראל ממשיך בעיקר לדבר ולדבר על צינון הביקושים לדירות ומשרד השיכון מתפאר בעוד שיווק, הפעם של עוד 5,000 דירות, שיזרימו היצע של דירות ברחבי הארץ, קיבלנו בשבוע שעבר שתי תזכורות כואבות לכך שבעולם הנדל"ן האמיתי השינוי עדיין אינו נראה באופק.

בשבוע שעבר נסגר אחד המכרזים הגדולים לדיור באזור הצפון. בטירת הכרמל, מטר מהעיר חיפה, פחות משעה ברכבת מת"א ואחת ההבטחות הגדולות לפיתוח בשנים הקרובות (תוספת של 13 אלף יח"ד), שווקה - ולא בפעם הראשונה - חטיבת קרקע ל-338 דירות.

עם פתיחת המעטפות הסתבר שהוגשה הצעה אחת בלבד, למתחם אחד מתוך ארבעה. לרוע המזל, גם אותה הצעה נכשלה, לאחר שהייתה מתחת למחיר המינימום, שעמד בסה"כ על מעט יותר מ-30 אלף שקל קרקע לדירה.

ובזמן שמכרזים נשארים "על המדף" בלבד, נפתח בשבוע שעבר סוף סוף להרשמה מכרז "מחיר למשתכן" ברח' הבנים באור יהודה. למי ששכח, מדובר באחת ההבטחות הגדולות לדיור בר-השגה, במכרז שבו זוכה הקבלן שהגיש את ההצעה הזולה ביותר.

הבשורה על הפרויקט באור יהודה נמסרה כבר במאי 2010, במסגרת גל שיווקים של 2,810 דירות. ומה קיבלנו? 23 דירות של 3 חדרים יוגרלו בין הזכאים, במחיר "מציאה" של 1.1 מיליון שקל. וזו כרגע הבשורה הגדולה.