ברקליס: קנו מניית נובל אנרג'י; עשויה לזנק כ-25%

בבנק ההשקעות מציינים כי תזרים המזומנים של החברה יצמח בקצב מהיר בשנים הבאות ■ מעניקים למניית החברה "משקל יתר" ■ "אנו מאמינים כי נובל אנרג'י מיצבה את עצמה בצורה ייחודית בשל הצלחת תוכנית האקספלורציה"

אומנם קיימות חברות אנרגיה ענקיות וחזקות עם תזרים מזומנים עצום, כגון אקסון מובייל אך חברת האנרגיה במועדפת על בנק ההשקעות ברקליס היא דווקא נובל אנרג'י. בסקירה מיוחדת שפרסמו אנליסטים בבנק ההשקעות, צויין כי לחברה תזרים מזומנים הצומח בקצב מהיר, אודות להצלחה הרבה בתוכניות האקספולרציה שלה בשנים האחרונות. לכן, בברקליס מעניקים למניית החברה המלצה של "משקל יתר" ומחיר יעד של 116 דולר.

בבנק ההשקעות מציינים בסקירה כי מומנטום ההפקה החזק של החברה נמשך ברבעון השלישי של 2012, כאשר היא הצליחה להגדיל את התפוקה ב-10%, חרף פגעי סופות ההוריקן במפרץ מקסיקו שהורידו את קצב ההפקה.

בברקליס מציינים לטובה את העובדה כי החברה צופה כי ההפקה בקידוח "תמר" תחל כבר באפריל 2013, כאשר השותפויות פועלות להאיץ את פיתוח מאגר "לוויתן" כדי לספק חלק מהגז למשק המקומי.

"אנו מאמינים כי נובל אנרג'י מיצבה את עצמה בצורה ייחודית בשל ההצלחה הגדולה של תוכנית האקספלורציה שלה. החברה גילתה קרוב ל-2 מיליארד חביות נפט בתקופה שבין 2006-2010", נכתב בסקירה. "מניית נובל אנרג'י היא המועדפת עלינו משום שהיא משלבת את הערך הגבוה ביותר, צמיחה וסיכונים עתידיים, בתקופה שבין 2011 ל-2014".