תוך 10 חודשים: מכרז להקמת שוק סיטונאי בגוש דן

שר האוצר שטייניץ ושרת החקלאות נוקד חתמו על סיכום להקמת שוק סיטונאי בגוש דן שיחליף את השוק בצריפין ■ המטרה: הפחתת פערי התיווך של הירקות והפירות

בדרך לשוק סיטונאי חדש: שר האוצר יובל שטייניץ ושרת החקלאות אורית נוקד חתמו היום (א') על סיכום לפיו יוקם שוק סיטונאי בגוש דן, במכרז שיפורסם בתוך 10 חודשים. בעקבות החתימה פרסמה החשבת הכללית כתב מינוי לוועדת מכרזים בין-משרדית לבחירת היזם הפרטי אשר יקים ויתפעל את השוק עבור המדינה.

השוק הסיטונאי צפוי לקום בסמוך לצומת מסובים, ומטרתו להביא להפחתה בפערי התיווך בשרשרת האספקה של הירקות והפירות הטריים, מה שאמור בסופו של דבר להביא להוזלה במחירי הפירות והירקות לצרכן. פערי התיווך בשיווק פירות וירקות מגיעים כיום לעשרות אחוזים בין המחיר המשולם לחקלאי למחיר שמשלם הצרכן.

שר האוצר שטייניץ מסר כי "מדובר בצעד חשוב בדרך להקמתו של שוק סיטונאי חדש ומודרני, אשר יסייע בצמצום פערי המידע בין הספק ללקוח ויביא להוזלה במחירי הפירות והירקות לצרכן. הקמת השוק באמצעות מכרז B.O.T תקצר את זמן הקמתו ותייעל את תפעולו".

שרת החקלאות נוקד מסרה: "השוק הסיטונאי יחולל מהפכה של ממש בשיווק פירות וירקות בישראל. קידום התחרות והגברת היעילות של המערכת יורידו באופן משמעותי את פערי התיווך לטובת הצרכן, ובנוסף יתרמו להעלאת רמת שקיפות המחירים וביצוע בדיקות הדוקות ותכופות יותר של הסחורה הנמכרת לציבור".