משלחת ראשונה של עובדי בניין בולגרים הגיעה לישראל

מדובר בכ-150 עובדים שנחתו היום בנתב"ג, חלקה הראשון של משלחת שאמורה למנות כאלף פועלים בסך הכל בימים הקרובים

למעלה משנה אחרי שממשלת ישראל החליטה להקפיא את מתווה הפחתת העובדים הזרים בענף הבנייה לאור מצוקת הענף הגיעה היום (ב') משלחת משמעותית ראשונה של עובדים מבולגריה.

מדובר בכ-150 עובדים שנחתו היום בנתב"ג, חלקה הראשון של משלחת שאמורה למנות כאלף פועלים בסך הכל בימים הקרובים. פועלי הבניין שהגיעו עברו תהליך סינון בארץ מוצאם על ידי נציגי התאחדות בוני הארץ לפני מספר חודשים. לשם כך פתחה ההתאחדות משרד בבולגריה שסייע באיתור העובדים וכן הקימה מתחם לבחינה של פועלי הבניין שהגישו מועמדותם לתפקיד על מנת לבחון את התאמתם המקצועית לענף.

רק בשבוע שעבר נפגש נשיא התאחדות בוני הארץ, ניסים בובליל, עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה , הראל לוקר וביקשו ממנו לזרז את ההליכים להשלמת המכסה. במשרד ראש הממשלה יערכו השבוע ישיבה בינמשרדית על מנת לזרז את ההליכים להשלמת המכסה שהובטחה במסגרת החלטת הממשלה. כזכור, המספר שנקבע על ידי הממשלה התייחס לכ-8000 עובדי בניין מקצועיים שיקבלו אשרות לעבודה בישראל.

"אני שמח שממשלת ישראל הבינה את מה שאנו טוענים מזה שנתיים כי ללא הגדלת מספרם של פועלי הבניין המקצועיים בישראל , הקבלנים לא יצליחו לממש את תוכניות הממשלה להגדלת מלאי הדירות כפתרון למצוקת הדיור" אמר היום בובליל לאחר הגעת העובדים ארצה. "המחסור בידיים עובדות מתבטא בבירור בנתונים המעידים על ירידה של 23% בהתחלות הבניה בשלושת הרבעונים האחרונים ובעלייה במשך זמן הבנייה הממוצע של הדירות. השלמת המכסה של העובדים ל-8000 לצד הגדלת המכסות של הפועלים הפלסטינאים ל-27 אלף תסייע בבלימה של עליית מחירי הדירות ותביא לקיצור משך הזמן הבניה הממוצע של דירות, כך שרוכשי הדירות לא יאלצו להמתין שלוש שנים להשלמת דירתם החדשה".

גם ראול סרוגו, מנכ"ל ומבעלי "סרוגו חברה לבנייה, המתמודד בימים אלו על תפקיד נשיא התאחדות בוני הארץ, התייחס היום להגעת העובדים הבולגרים ארצה ואמר: "אני מברך על הגעתם של העובדים הזרים היום לענף הבנייה אך מדובר בטיפה בים בלבד. בשנת 2011 אישרה ממשלת ישראל 8000 עובדים זרים לענף אך בפועל ישנם 3000 בלבד. בשנה האחרונה, יכלה ההתאחדות ללחוץ על הממשלה להביא בפועל את 5000 העובדים הנוספים, אך נכשלה בכך כשלון חרוץ. הענף זקוק ללא פחות מעשרת אלפים עובדים זרים וכל מספר הנמוך מזה לא יספיק בכדי לבצע את היקפי הבניה שהוגדרו על ידי הממשלה. בסך הכל, יש לייצר כמות יציבה ורציפה לאורך זמן של 18 אלף עובדים מקצועיים בענף".