פעילות הסלולר של הוט מוערכת ב-1.4-1.5 מיליארד שקל

כך עולה מנתונים שפרסמה היום הוט בעקבות בקשת רשות ניירות ערך, על רקע הצעת הרכש של בעל השליטה פטריק דרהי

בעקבות בקשת רשות ניירות ערך פרסמה חברת התקשורת הוט נתונים נוספים, על רקע הצעת הרכש שהגיש בעל השליטה (69.2%) פטריק דרהי למניות הציבור בחברה. לזימון אסיפת בעלי המניות, שפורסם לפני חודש, צורפה הערכת שווי של חברת TASC, שנקבה להוט שווי של 2.6-3 מיליארד שקל. השווי, 6-6.3 מיליארד שקל, נקבע על בסיס היוון תזרים מזומנים.

בהתאם לבקשת רשות ניירות ערך, הוט מוסרת היום פירוט נוסף בדיווח לבורסה: "מתוך סך זה (6-6.3 מיליארד שקל), הוערך השווי ההוגן של פעילות מגזר הסלולר של החברה ב-1.4 עד 1.5 מיליארד שקל". מכאן ששאר פעילותה של הוט (בנטרול חוב) מוערך בשווי של 4.6-4.8 מיליארד שקל.

הוט רכשה את מירס - שהייתה בבעלותו הפרטית של דרהי - בעסקת בעלי עניין אשתקד. לקראת אישור העסקה פורסמה הערכת שווי למירס, גם היא של חברת TASC, אשר נקבה לה שווי של 1.3 מיליארד שקל, על בסיס היוון תזרים מזומנים והסינרגיות הנובעות מרכישתה בידי הוט. ההערכה נתפסה בשוק כנדיבה במיוחד, וגופים מוסדיים שהחזיקו במניות הוט התנגדו לאישור העסקה. לבסוף נרכשה מירס תמורת 486 מיליון שקל במזומן, ועד 450 מיליון שקל נוספים המותנים באבני דרך. תחת בעלותה של הוט הפכה מירס להוט מובייל - זרוע הסלולר של קבוצת התקשורת.

קבוצת פישמן וידיעות אינן הרוב הנדרש

בהוט מציינים שההבדלים בין ההערכה הנוכחית (1.4-1.5 מיליארד שקל) לזו מלפני כשנה (1.3 מיליארד שקל), נובעים מכך שבהערכת שווי הוט מובייל הובאו בחשבון 50% מהסינרגיות שמתאפשרות להוט מהרכישה. השפעה נוספת נובעת ממועד ההשקה של השירותים החדשים לעומת מה שהוערך בעבר - מה שמשפיע על נתוני ההכנסות וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות).

מהעדכון של הוט עולה עוד כי קבוצת פישמן, המחזיקה ב-6.9% מהמניות, וידיעות תקשורת, המחזיקה בכ-3% מהוט, הן בעלות עניין אישי באישור הצעת הרכש. זאת בשל מערכת ההסכמים הקיימת בינם לבין Cool, החברה של דרהי ששולטת בהוט.

דרהי הגדיל את החזקתו בהוט בהתמדה, ובין היתר רכש מהשתיים חלק מהחזקותיהן. המשמעות היא שקבוצת פישמן וידיעות תקשורת לא ייחשבו חלק מהרוב הנדרש של 75% שאינם בעלי עניין בעסקה. הנושים של Cool מתנגדים לעסקה בטענה כי הפיכת הוט לפרטית היא הפרה של תנאי ההלוואה שנתנו ל-Cool, כיוון שמניות הוט משמשות כביטחונות להלוואה שהיקפה 850 מיליון שקל.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".