גינדי ומזרחי טפחות: קנו דירה ושלמו 30% עוד 10 שנים

מבצע חדש של גינדי החזקות ומזרחי טפחות: גינדי תשווק פרויקט חדש ברחובות כמו גם את שארית הדירות שנותרו בפרויקטים בשוהם ומערב ראשון-לציון עם אפשרות לדחייה של עד 30% משווי הדירה לעוד 10 שנים ללא ריבית

עוד מבצע מכירות מבית מדרשם של גינדי החזקות. לאחר כנסי מכירות המוניים ושיווק מאות דירות ביום אחד החליטו הפעם אנשי החברה לחבור לבנק מזרחי טפחות ולצאת במבצע מימון. על-פי המבצע החדש, תשווק החברה פרויקט חדש ברחובות כמו גם את שארית הדירות שנותרו בפרויקטים בשוהם ומערב ראשון-לציון עם אפשרות לדחייה של עד 30% משווי הדירה לעוד 10 שנים ללא ריבית. על-פי הסכם החברה מול הבנק תהיה זו היא שתישא בעלות הריבית על ההלוואה. במקביל, הסכום שיידחה ב-10 שנים יהיה צמוד למדד המחירים לצרכן.

יש לציין כי המבצע המדובר מותנה בכך שהסכום המדובר לא יעלה על 900 אלף שקל ובכך שכל הדירות המוצעות למכירה (לא כולל דירות הפנטהאוז) יימכרו עד סוף חודש נובמבר, אז תם המבצע. עוד נקודה משמעותית שעל הרוכשים לקחת בחשבון היא שההון העצמי שנדרש מהרוכש יעמוד על 35% והוא נגזר ממחיר הדירה המלא, כולל הסכום שנדחה ל-10 שנים. רוכש שימכור את דירתו לפני שימלאו 10 שנים לרכישה ישלם את כל ההלוואה לבנק עם ביצוע המכירה.

במסיבת העיתונאים שהתקיימה הבוקר בתל-אביב הציגו אנשי "גינדי החזקות" את המבצע תחת הכותרת "כל אחד יכול" ואף הסבירו שמטרת המבצע היא ללכת לקראת הזוגות הצעירים. הבעיה היא שכל עוד אין שינוי בהון העצמי שנדרש מרוכשי דירה ראשונה, המצבע המדובר מאפשר אולי החזרי משכנתא נוחים יותר אולם התחייבות גדולה שתמתין לאותם הזוגות הצעירים בעוד 10 שנים במציאות בה מתקשים אותם רוכשי דירות לתכנן גם שנה אחת קדימה.

על-פי תנאי המבצע, דירת 4 חדרים בפרויקט החדש של החברה ברחובות, הממוקם בשכונת רחובות המדע, משווקת החל מהיום במחיר של 1.507 מיליון שקל כאשר 450 אלף שקל מתוך הסכום האמור ניתנים לתשלום בעוד 10 שנים מיום החתימה על החוזה. במקרה של דירת 5 חדרים באותו הפרויקט מדובר ב-1.189 מיליון שקל שעל הרוכש לשלם במעמד הרכישה לצד 500 אלף שקל נוספים בעוד 10 שנים.

בפרויקט של החברה בשוהם מדובר בדירות מיניפנטהאוז המשווקות בעבור 2.185 מיליון שקל כאשר מתוך סכום זה יוכלו הרוכשים לדחות תשלום של 600 אלף שקל לעוד 10 שנים. בפרויקט של החברה במערב ראשון-לציון מדובר בדירות 5.5 חדרים אותן משווקת החברה ב-2.089 מיליון שקל כאשר 600 אלף שקל מתוך סכום זה ניתן לדחייה ב-10 שנים.

כאמור, המבצע תקף גם לפרויקטים של החברה במערב ראשון-לציון, שם נותר לחברה מלאי של 70 דירות ובשוהם שם נותר מלאי של 45 דירות. יחד עם הפרויקט החדש ברחובות הכולל 65 יחידות דיור סך-הכול מדובר ב-180 דירות אותן מקווה החברה למכור עד סוף נובמבר הנוכחי.

"מחירי הדירות שבים ועולים" אמר היום אבי גינדי במסיבת העיתונאים שכינסה החברה בתל אביב, "וזו הסיבה למבצע שלנו עם מזרחי טפחות. אנחנו הראשונים לצאת במבצע כזה וגם האחרונים. המבצע משקף הנחה של 30% על מחיר הדירה היום כאשר את ההפרש ישלם הרוכש רק בעוד 10 שנים ללא ריבית. זה מאפשר לרוכשים להתמודד היום עם מחיר דירה שהיה נכון לפני כמה שנים. מדובר במהפכה של ממש בהחזרי המשכנתא של רוכש דירה היום שישלם הרבה פחות ב-10 השנים הבאות, ואחר-כך יוכל למחזר את המשכנתא ולהוסיף אליה את הסכום שנותר".

בשורה התחתונה נראה שהמבצע הנוכחי של גינדי אולי מכוון לזוגות הצעירים ברמת הכותרת של המבצע "כל אחד יכול" אבל למעשה יהיה אטרקטיבי יותר בעבור משפרי דיור או רוכשי דירה להשקעה. בעוד ההון העצמי נגזר משווי סכום הדירה הכולל הזוגות הצעירים ורוכשי דירה ראשונה עדיין צריכים להתמודד עם מכשלה זו בדרך לרכישה. נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון היא העובדה שאין לדעת מה יהיה מצב הענף ב-10 השנים הקרובות ולזוג צעיר המתכנן את צעדיו היום קשה להעריך מה יהיה מצבו בעוד פרק זמן ארוך כל-כך. במקביל, ייתכן גם תסריט אחר בו מחירי הדירות גם עלולים לרדת מה שיהפוך את הרכישה לפחות אטרקטיבית.