מניית היום: מזנקת בכ-17% בעקבות הסכם אספקה חשוב

עפ"י ההסכם תספק קולפלנט קולגן אנושי רקומביננטי למטרת בניית קרנית מלאכותית לצרכי השתלה בבני אדם

חברת קולפלנט העוסקת בפיתוח ויצור מוצרים רפואיים על בסיס חלבון אנושי המופק מצמחי טבק, הודיעה היום כי חתמה על הסכם אספקה עם חברת סלולר ביואנג'נירינג ("CBI") מארה"ב, המפתחת שתלי קרנית סינטטיים.

עפ"י ההסכם תספק קולפלנט קולגן אנושי רקומביננטי למטרת בניית קרנית מלאכותית לצרכי השתלה בבני אדם. חתימת ההסכם הינה בהמשך למזכר הבנות שנחתם בין קולפלנט לבין Eyegenix (חברה בת של CBI ) מפברואר 2012.

בתגובה להודעה רושמת מניית קולפלנט עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה.

לדברי יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט: "מדובר כאן בפריצת דרך משמעותית. יתרונות הקרנית המלאכותית המבוססת על הקולגן של קולפלנט, הן שלא קיימת תגובה חיסונית מכיוון שלא מדובר בתורם, אין את הסיכון להעברת גורמי מחלה מהתורם למושתל הקרנית, ועלות ייצור הקרנית המלאכותית זולה משמעותית מעלות קרנית מתורם איברים. החזון הוא שקרניות מלאכותיות תהינה זמינות כמוצר מדף, כך שאנו לא נזדקק לבנקי עיניים ולא יהיה צורך לקצור קרניות מתורמים אשר נמכרות בכ 2,000 דולר ליחידה. אורך חיי המדף הצפוי של קרניות מלאכותיות גבוה מזה של קרניות מתורמים וניתן יהיה לבצע השתלה ללא צורך בתשתיות מיוחדות, כגון אלה הנדרשות כיום לתמוך באספקת קרניות מתורמים".

עוד הוסיף טל:"החתימה על הסכם זה, שהינו הראשון שלגביו ערכנו משא ומתן בנוגע לאספקה מסחרית של קולגן לחברה המפתחת ומייצרת מוצרים מבוססי קולגן, הינה בהתאם ליעדים האסטרטגיים שהצבנו לעצמינו בשנת 2012. ההתקשרות בהסכמים מסוג זה עולה בקנה אחד עם המודל העסקי שלנו ואסטרטגיה ארוכת טווח, הכוללים, בין היתר, שיווקם של מוצרים שמפתחת קולפלנט, פיתוח משותף של מוצרים עם שותפים אסטרטגיים בינלאומיים, ובאמצעות התקשרויות בהסכמי אספקת קולגן קולפלנט".

על פי ההסכם, שנחתם לתקופה של חמש שנים, תספק קולפלנט ל - CBI את הקולגן על פי תחזית לא מחייבת במהלך שנת ההסכם הראשונה, ותחזית מחייבת לאספקה שנתית לרכישת כמויות מינימום החל מהשנה השניה להסכם. קולפלנט תעניק ל-CBI רישיון בלעדי כלל-עולמי מוגבל לשימוש בקולגן בתחום קרנית העין בלבד. תקופת ההסכם ניתנת להארכה וגם לסיום מוקדם, בהתאם לתנאים המפורטים בהסכם.

בתמורה, תשלם CBI לקולפלנט תמלוגים ממכירות עתידיות של מוצרי CBI שבפיתוח, וכן תשלם לקולפלנט בגין הקולגן שיסופק לה בהתאם לכמות הנרכשת. קולפלנט מבהירה כי אין וודאות לגבי כמות חומר הגלם שתימכר על פי ההסכם או לגבי המועד שבו יסתיים הפיתוח במוצרי CBI או יחלו מכירות המוצר, אם בכלל.