תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

לא הכל רע: חברת SAP מרימה את התחזיות ל-2012

בתוך מקהלת הנכאים הנשמעת מכל עבר, קינה על משבר פיננסי שלא נגמר, צמצום השקעות ופיטורי עובדים, קול אחד מתרונן באופטימיות נשמע - בגרמנית

חברת SAP , אולי המבצר האחרון של שמרנות זהירה בעולם המחשבים, מדווחת על גידול מרשים במכירות, כ-12% ברבעון השלישי של 2012 ביחס לרבעון מקביל בשנה קודמת. התוצאה העסקית, מכירת רישיונות תוכנה בסך 1,030 מיליון אירו ברבעון אחד, טובה ב-5 אחוז מהערכת האנליסטים וגררה קפיצה של 4.7% בשווי המניה.

מתחילת 2012 טיפסה מניית SAP ביותר מ-30%, זאת בהשוואה לגידול של 19% בלבד בערך מניית אורקל, המתחרה העיקרית של SAP בשוק היישומים הארגוניים המשולבים.

מניה אחרת שמסמנת כיוון צמיחה שונה לחלוטין של התעשייה ב-2012, היא Saleforce.Com, שצמחה ב-47% בריאים. Saleforce מובילה את מגמת SaaS, "תוכנה כשירות", שמחליפה בהדרגה את המודל התפעולי הישן, המסתמך על "משק אותרקי" בנושא המחשבים - כלומר סיפוק דרישות ה-IT ממקורות עצמיים בניהול מחלקת ה-IT התאגידית.

העובדה, שיותר ויותר ארגונים "מוותרים" על התענוג המפוקפק של החזקת כל מערכות המידע "בבית" ומעדיפים לרכוש יכולות בדרך של "שירות בתשלום לפי צריכה", מתבטאת גם בתוצאות העסקיות המאכזבות של חברות שלא מצליחות להשתחרר מהרגלים ישנים. כך, למשל, גם IBM וגם מיקרוסופט דיווחו על הכנסות הנופלות מתחזיות האנליסטים לגבי הרבעון הזה.