מחזיקי אג"ח IDB לדנקנר: לא להזרים עוד כספים לפלאזה

התחייבות זו ניתנה על רקע מצבן הפיננסי המאתגר של חברות הקבוצה

על רקע ניסיונות גיבוש הסדר החוב בפרויקט הפלאזה בלאס וגאס של נוחי דנקנר ויצחק תשובה, שלחו היום (ג') עורכי הדין של נאמני האג"ח והנציגות של אי.די.בי אחזקות מכתב לעורכי הדין של החברה שבשליטת נוחי דנקנר. במכתב דורשים עורכי הדין להאריך את משך התחייבות שנתנה להם אי.די.בי, שלא להזרים כספים נוספים לטובת פרויקט הפלאזה וכן לטובת פרויקט נוסף של אי.די.בי פתוח בלאס וגאס - הטיבולי. התחייבות זו ניתנה על רקע מצבן הפיננסי המאתגר של חברות הקבוצה, והיא באה לסיומה היום.

"אנו עומדים על כך כי תינתן התחייבות ברורה ומפורשת של קבוצת אי.די.בי לכך שאי.די.בי פתוח לא תתחייב להשקיע כספים כלשהם בפרויקטים בלאס וגאס אך לא רק, וזאת עד למועד בו יהיה בידיד הנאמנים והנציגות כל המידע על ההשקעה המבוקשת והשלכותיה התזרימיות, החשבונאיות והאחרות", נכתב במכתב.

בנוסף מציינים עורכי הדין כי "הנאמנים והנציגות מתנגדים ויפעלו בכל תוקף לממש התנגדותם זו, לכל השקעה או התחייבות נוספת של החברה ושל אי.די.בי פתוח בפרויקטים בלאס ווגאס, שתיעשה ללא אישורם מראש ובכתב". המכתב נכתב על ידי עורכי הדין נועם שרון ונדב ויסמן ממשרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, ברנדווין המייצגים את נאמני ומחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות, והוא מוען אל עורכי הדין אברמי וול ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות' ורם כספי ממשרד כספי ושות' המייצגים את אי.די.בי פתוח.

בפרויקט הפלאזה בלאס ווגאס, מחזיקה קבוצת אי.די.בי באמצעות אי.די.בי פתוח והחברה הנכדה נכסים ובנין (25% כ"א). ביתרת המניות (50%) מחזיקה החברה הפרטית אלעד גרופ של תשובה. לפי דוח הדירקטוריון של אי.די.בי פתוח לרבעון השני, בהתאם להתניות הפיננסיות שלה מול הבנקים, היא רשאית להשקיע עוד 95 מיליון שקל בפרויקט הפלאזה - סכום שכאמור מעוניינים מחזיקי האג"ח והנאמנים לעצור. משלא עמדו בהחזר ההלוואות של פרויקט הפלאזה, על רקע אי התגשמות התכניות להקימו לאור משבר הנדל"ן שפרץ בארה"ב מיד לאחר רכישת הקרקע, באחרונה נמצאים תשובה ודנקנר בניסיונות להגיע להסדר חוב עם מממני הפרויקט.

תשובה ודנקנר מציעים הסדר חוב, שבו ישלמו לקונסורציום הבנקים שמימנו את רכישת הקרקע כ-250 מיליון דולר - סכום המשקף "תספורת" של 50% לשכבה הראשונה של החוב (450 מיליון דולר) ו-82% לשכבת החוב השנייה (170 מיליון דולר). נוסף על אפשרות של תשלום מיידי במזומן, ניתנה לנושים אפשרות של פריסת החוב ל-10 שנים.

באשר לפרויקט המגורים "טיבולי" (Great Wash Park), הכולל שטחי מסחר בהיקף של 21 אלף מ"ר ושטחי משרדים בהיקף של 13 אלף מ"ר, לאי.די.בי אפשרות להשקיע בו עוד כספים, אם כי לא ידוע כמה. נכון לסוף 2011, השותפות בפרויקט (אי.די.בי פתוח ונכסים ובניין), כבר השקיעו בו סך של 169 מיליון דולר כל אחת.

לפני כמה ימים פרסמה אי.די.בי אחזקות תשקיף לקראת הנפקת זכויות שבכוונתה לבצע באמצע נובמבר. מהתשקיף עלה כי נשקלת הפחתה בגין פרויקט הפלאזה, של 48 מיליון דולר (ואלעד גרופ צפויה להפחית סכום דומה), לאחר שהשותפות כבר הפחיתו כ-500 מיליון דולר.

סך החוב של אי.די.בי אחזקות, שאת דוחותיה מעטרת הערת "עסק חי", הוא כ-2 מיליארד שקל - 1.6 מיליארד שקל מהם למחזיקי האג"ח. בהונה העצמי גירעון של 1.6 מיליארד שקל. ביום חמישי הקרוב צפויה להתכנס ישיבת מחזיקי אג"ח של אי.די.בי אחזקות, בה אמורה לעדכן החבה את נושיה בדבר התפתחויות והדרכים בהן בכוונתה לנקוט על מנת לעמוד בחובותיה כלפיהם.