הגירעון התקציבי של ממשלת ספרד רשם ירידה בספטמבר

הגירעון ב-9 החודשים הראשונים של השנה עמד על 4.39% מהתמ"ג, לעומת 4.77% ב-8 החודשים הראשונים ■ הירידה באה בעקבות עלייה בהכנסות הממשלה ממסים

האם האפשרות שספרד תבקש חבילת סיוע הולכת ומתרחקת? נתונים שפורסמו היום מצביעים על כך שהממשלה הספרדית הצליחה להקטין את הגירעון התקציבי של המדינה, מה שנותן תחמושת לראש הממשלה מריאנו ראחוי להתמודדות עם הלחצים שמופעלים על המדינה לבקש סיוע.

על פי נתונים שהתפרסמו היום עולה כי הגירעון התקציבי של ספרד ב-9 החודשים הראשונים של השנה עמד על 4.39% מהתוצר המקומי הגולמי וזאת לעומת 4.77% מהתוצר ב-8 החודשים הראשונים של השנה. הירידה בגירעון נובעת בעיקר מעלייה בהיקף ההכנסות של הממשלה ממסים, במיוחד ההכנסות מהמ"עמ שעלו בכ-12% לעומת השנה שעברה.

"כל ההתפתחויות הללו והנתוני מאפשרים לנו להיות אופטימים בנוגע ליכולת שלנו לעמוד ביעדי הגירעון", אמרה היום לעיתונאים סגנית שר התקציב בספרד מרטה פרננדז קוראס. "הגירעון התקציבי של הממשל המרכזי נמצא תחת שליטה".

למרות הנתונים הטובים של הממשל המרכזי, הבעיה המרכזית שראש הממשלה צריך להתמודד איתה הינה ההוצאות של הממשלות המחוזיות שיצאו מכלל שליטה ושהובילו לכך ש-5 מתוך המחוזות במדינה ביקשו סיוע מהממשל המרכזי על מנת להשתלט בחזרה על ההוצאות שלהן.