השורטיסטים "הכריזו מלחמה" על המניות האלה והרוויחו כסף

באתר הכלכלי "ביזניס אינסיידר" ערכו רשימה של מניות עם שיעור יתרות שורט גבוה ■ בין המניות שהשורטיסים אוהבים: רדיושק, Sealy ו-Pandora

רבים תוהים האם לסופת ההוריקן "סנדי" ששיתקה את החוף המזרחי של ארה"ב וגרמה להשבתת המסחר בוול סטריט למשך יומיים, תהיה השפעה שלילית על המסחר. אולם, חשוב לציין שעוד לפני ש"סנדי" הגיעה לוול סטריט, הסנטימנט בשווקים היה שלילי למדי, בעיקר בשל עונת הדוחות המאכזבת וחוסר הוודאות לגבי גוש האירו.

למעשה, הסוחרים שפתחו פוזיציות שורט היו המרוויחים העיקריים והתחילו להרוויח כסף בתקופה האחרונה. לכן, באתר הכלכלי "ביזניס אינסיידר" ערכו רשימה של מניות עם שיעור יתרות שורט גבוה. עם זאת, חשוב לציין שרבים סוברים כי הסנטימנט בשווקים יהיה חיובי בטווח הקצר, בשל השפעות הסופה על הכלכלה, כך שחלק מאותם מניות עשויות לזנק ולגרום לשורטיסים לברוח בהמוניהם.

אז מי הן החברות הנכללות ב"רשימת הזהב" של השורטיסים?

1. InvenSense (סימול: INVN) - יצרנית של חיישני תנועה עם שיעור יתרות שורט של כ-31.4%. תשואה ב-3 החודשים האחרונים: 11.9%-.

2. Safeway - יצרנית מוצרי מזון אמריקאית. שיעור יתרות השורט: 32.4%. תשואה ב-3 החודשים האחרונים: 8.35%.

3. Polypore International - מייצרת מערכות לסינון אוויר ברכבים. שיעור יתרות השורט: 34.5%. תשואה ב-3 החודשים האחרונים: 1.6%.

4. Sealy - (סימול: ZZ) - יצרנית מזרונים. שיעור יתרות שורט: 34.55%. תשואה ב-3 החודשים האחרונים: 35%. דבר המומחים: סילי חייבת להתגבר על כללי הרגולציה לפני שתאשר את המיזוג עם חברת Tempur-pedic.

5. KB Homes (סימול: KBH) - חברת בנייה המעורבת במספר רב של פרוייקטים. שיעור יתרות השורט: 34.8%. תשואה ממוצעת ב-3 החודשים האחרונים: 66%. שבר המומחים: החוב של החברה עדיין גבוה ומסכן יציבותה.

6. Pandora - (סימול: P) - מפעילה רדיו אינטרנטי. שיעור יתרות השורט: 39.1%. תשואה ב-3 החודשים האחרונים: 12.9%-. דבר המומחים: אפל הכריזה לפני כשבוע כי תשיק רדיו אינטרני משלה, עניין שהכביד מאוד על החברה.

7. Radioshack - קמעונאית אלקטרוניקה. שיעור יתרות השורט: 39.9%. תשואה ב-3 החודשים האחרונים. 6.45%-. דבר המומחים: החברה פשוט הפסיקה לצמוח.

8. American Greetings - (סימול: AM) - יצרנית כרטיסי ברכה. שיעור יתרות השורט: 48.7%. תשואה ב-3 החודשים האחרונים: 33.1%. דבר המומחים: החברה הודיעה לאחרונה כי היא שוקלת הצעה לרכישתה.

9. hhgregg (סימול: HGG)- קמעונאית אלקטרוניקה. שיעור יתרות השורט: 52.2%. תשואה ב-3 החודשים האחרונים: 8.3%-. דבר המומחים: הרווח התפעולי של החברה לא השתנה כבר 5 שנים.

10. USNA (סימול: USNA) - ספקית מוצרי מזון בריאותיים. שיעור יתרות השורט: 52.9%. תשואה ב-3 החודשים האחרונים: 0.8%. דבר המומחים: המשקיעים פשוט לא מאמינים כי החברה תוכל לצמוח בטווח הארוך, חרף העובדה שהיא היכתה את התחזיות הן בשורה התחתונה והן בעליונה ברבעון השלישי של 2012.