קרן השקעות חדשה מחפשת את "הדבר הגדול הבא בישראל"

קרן ואדי ונצ'רס (Wadi Venture) שיצאה לדרך בספטמבר, תנסה לשלב בין תמיכה ונגישות לחברות בשלבי ה-Seed, ומצד שני תמיכה אסטרטגית והדרכה בגישה לשוק

קרן חדשה - ואדי ונצ'רס (Wadi Venture) שיצאה לדרך בספטמבר, תנסה לשלב בין כמה גישות: לספק תמיכה ונגישות לחברות בשלבי ה-Seed כמו אנג'ל מן השורה, ומצד שני, לספק גם תמיכה אסטרטגית והדרכה בגישה לשוק, כפי שאפשר למצוא בחלק מה"סופר אנג'לים", או החממות ותוכניות האצה למיניהן.

את הקרן, שאמורה לספק השקעות Pre-Seed לחברות, הקימו יונתן פצ'יפיצ'י, שמגיע עם רקע של ייעוץ עסקי בתחום ההיי-טק באירופה, וראובן אולמנסקי, שכיהן בן השאר בתפקידי ניהול שונים באינטל, כמרצה באוניברסיטת בן גוריון והיה מעורב בייעוץ אסטרטגי לחברות סטארט-אפ.

באירופה קל יותר

הקרן, שתפעל מלוקסמבורג, מצהירה באתר האינטרנט שלה כי היא מחפשת "הדבר הגדול הבא בישראל", והחברות המתאימות יוכלו ליהנות מכ-30 אלף דולר בתמורה ל-7%-10%.

הקרן סיימה גיוס של 3 מיליון דולר, כאשר לטענת השותפים, "ייתכן שהסכום יגדל". המשמעות היא תמיכה ב-50-60 סטארט-אפים בשנתיים הקרובות. החברות שבהן תתמוך הקרן יקבלו ייעוץ אסטרטגי שאמור להתאים את מה שהן מציעות לדרישות בשווקים, לפחות באירופה. "הכוונה היא לא לחדור לשוק אחרי שגייסו כסף ופיתחו מוצר", מתאר פצ'יפיצ'י, "שאז יכולים לגלות כי אף אחד לא צריך את המוצרים האלו. אנחנו מסוגלים לספק לחברות גישה לשוק מהשלבים הראשוניים".

לפי הערכתו, באירופה יש יתרון לחברות הישראליות מכיוון "שיש באירופה שוק קל יותר לכניסה".

בין משקיעי הקרן נמצאים גופי טלקום ופיננסיים מאירופה, ובעיקר מאיטליה. בין השאר הצטרף לניהול מרקו ברנבה, שאביו הוא מנכ"ל ויו"ר טלקום איטליה, ספקית הטלקום הגדולה, שמשקיעה בקרן.

חלק מהפתרון להתמודד עם היקף העבודה הנדרש לתמיכה בחברות ואספקת הון נוסף הוא יצירת מערכת אקולוגית לתמיכה בחברות הפורטפוליו, שמכילה בין השאר את המשקיעים בקרן, משקיעי אנג'ל ושותפים שונים, ביניהם עו"ד אברומי מונדרר, שותף במשרד ברנע ושות', שאמור ללוות את החברות בהן תשקיע הקרן מהצד המשפטי.