כדורסל: הטוטו יקצה מיליון שקל לשיתוף ישראלים בליגת העל

במסגרת ההסכם השיווקי בסך 9 מיליון ש', הוכנס סעיף לעידוד דקות משחק לישראלים; הפועל ת"א מובילה ב"מדד הישראליות" עם 130 ד' בממוצע למשחק

ההסכם השיווקי החדש בין מינהלת ליגת העל בכדורסל והטוטו, במסגרתו תקבל הליגה 9 מיליון שקל (ותיקרא "ליגת ווינר"), יכיל בתוכו סעיף מעניין: "מדד הישראליות". על פי ההסכם, הקבוצות יקבלו תמריץ כספי משמעותי לשיתוף שחקנים ישראלים במשחקים. תמריץ זה נועד לעודד ולקדם את השחקנים הישראלים ולאפשר להם דקות משחק.

הסכום הכולל שיוקצה לעידוד הישראליות יעמוד על מיליון שקל, והוא חלק מהסכום הכולל שיעביר הטוטו למינהלת הליגה במסגרת ההסכם השיווקי. הסכום יחולק באופן יחסי בין 12 קבוצות הליגה, כך שככל שקבוצה תשתף ישראלים מעל הממוצע בליגה היא תזכה לתמריץ גבוה יותר.

לדוגמה, אם הממוצע הקבוצתי יעמוד על 90 דקות לישראלים לערב, הרי שקבוצה שתעמוד בממוצע תקבל מענק של 83,000 שקל (מיליון שקל לחלק ל-12 הקבוצות בליגה). קבוצות שישתפו שחקנים מעל הממוצע יקבלו יותר, על-פי החלק היחסי המגיע להן.

נכון לשלב זה של העונה (אחרי מחזור 3), הפועל ת"א היא הקבוצה "הכי ישראלית" - מחזיקה בממוצע של 130 דקות בממוצע למשחק לישראלים. אחריה מדורגת גלבוע/גליל שמשתפת עד כה ישראלים ב-107 דקות בממוצע לערב. במקום השלישי מכבי ת"א עם 95 דקות לישראלים בממוצע לערב. מכבי נתניה סוגרת את הרשימה עד כה עם 65 דקות לישראלים בממוצע למשחק.