לזה התכוון דייויד סטרן כשדיבר על "ליגה גלובלית"

כמות שיא של 84 שחקנים בינלאומיים נכללים בסגלים שפתחו את עונת ה-NBA ■ הוריקן "סנדי" גרם לדחיית המשחק בין ברוקלין נטס לניו יורק ניקס

פתיחת הגבולות ב-NBA לשחקנים מכל העולם הפכה אותה לליגה הכי לא-אמריקאית בארה"ב. המגמה, כך נראה, נמשכת גם בעונת 2012/13: מנתונים שמפרסמת הליגה עולה כי כמות שיא (שמשווה את השיא של עונת 2010/11) של 84 שחקנים בינלאומיים (שלא נולדו בארה"ב) נכללים בסגלים שפתחו את עונת ה-NBA. המשמעות היא שכ-20% מכלל השחקנים בליגה העונה הם שחקנים לא אמריקאים.

בסך הכל כוללת הנציגות הזרה 38 מדינות וטריטוריות מחוץ לארה"ב. ל-29 מתוך 30 הקבוצות בליגה יש לפחות שחקן בינלאומי אחד.

צרפת היא המדינה ששולחת הכי הרבה נציגים לליגה - 10 בסך הכל; אחריה קנדה עם 8. לברזיל וספרד יש 5 שחקנים בליגה.

סן אנטוניו ספרס ממשיכה להיות הקבוצה הכי רב-לאומית בליגה, עם 8 שחקנים בינלאומיים בסגל. מגדל בבל של הספרס כולל שחקנים בינלאומיים מ-6 מדינות (!): ארגנטינה, ברזיל, אוסטרליה, קנדה, צרפת, ואיי הבתולה. קבוצות רב-לאומיות נוספות: קליבלנד קבאלירס (כולל עמרי כספי) ומינסוטה טימברוולבס עם חמישה נציגים כל אחת. ל-19 קבוצות בליגה יש לפחות 3 שחקנים בינלאומיים.

בתוך כך, המשחק המדובר של תחילת העונה בין הקבוצה החדשה ברוקלין נטס, לניו יורק ניקס, שהיה אמור לחנוך הלילה את ה"מיליארד דולר ארינה" ("ברקליס ארינה") בברוקלין, נדחה בשל הוריקן "סנדי". עדיין לא נקבע מועד חדש למשחק.