ביהמ"ש הציע לחלק את "הישרדות" בין ערוץ 10 ורשת

זאת במסגרת התביעה של ערוץ 10 נגד רשת וחברת CASTAWAY ■ רשת לא מוכנה לפשרה ומוכנה להגיע "עד לביהמ"ש העליון"; סירבה גם לבחון הסדר פיצוי

בית המשפט הציע לחלק את עונות השידור של "הישרדות" בין ערוץ 10 לבין זכיינית ערוץ 2 רשת. ל"גלובס" נודע כי רשת לא מוכנה להצעת פשרה ומעוניינת להגיע "עד לבית המשפט העליון" - כך עולה מסיכום שהגיש בא-כוחו של ערוץ 10, עו"ד ברוך כצמן, לבית המשפט בפרשת הקרב על הזכויות של פורמט הריאליטי. עוד הציע בית המשפט לבחון הסדר פיצוי לערוץ 10, וגם הצעה זו נדחתה על הסף על-ידי רשת.

לאחר שהוגשו כל הסיכומים במשפט, אמור בית המשפט המחוזי בתל-אביב לקבל החלטה באשר לתביעה של ערוץ 10 נגד זכיינית ערוץ 2 רשת וחברת CASTAWAY הבריטית על הפרה של הסכם עמה, לאחר שרשת הודיעה כי רכשה את הפורמט ועומדת לשדר את העונה הבאה שלו.

בתוך כך, בית המשפט צריך להכריע האם לקבל את תצהירו של המפיק גיא המאירי מחברת אבוט-המאירי שהפיקה את כל עונות "הישרדות" הישראלית עד כה. ערוץ 10 הוא שביקש ביקש להוסיף את תצהירו של המאירי לתביעה.

על-פי התצהיר של המפיק גיא המאירי, שהגיע מטעם ערוץ 10 להעיד, הוא נשאל על-ידי אנשי CASTAWAY פרטים על העונה הבאה של "הישרדות", בהתבסס על ההנחה שתשודר בערוץ 10. זאת, לכאורה, בניגוד לטענת החברה המחזיקה בזכויות הפורמט כי החליטה להעביר את הפורמט להפקה ולשידור ברשת.

בסיכומו מותח עו"ד כצמן ביקורת על ההתנהלות וכותב כי "נורמה עסקית-חברתית ראויה תהא שימת תמרור 'עצור' בפני רשת, אשר פנתה במחשכים ו'מאחורי הגב' לחברה זרה, כאשר היא יודעת היטב שאותה חברה זרה מצויה בקשרים עסקיים מתמשכים, במשך שנים, עם המתחרה העיקרית שלה.

"נורמה עסקית-חברתית ראויה תהא הוקעה, ברורה ומוחלטת, של התנהלותה של רשת: התנהלות מיתממת כלפי חוץ אך זדונית ודורסנית מתחת לפני השטח, התנהלות שעיקרה ניסיון גניבה של תוכנית הדגל של הזכיין המתחרה. לא פחות ולא יותר. זה מה שקרה.

"נורמה עסקית-חברתית ראויה תהא הבהרה כי מנכ"ל רשת, מר אבי צבי, לא יכול 'לפתע פתאום' לשלוח את אנשיו לחמוס ולגזול פורמט מצליח של ערוץ 10 - פורמט שטופח, שופר ועוצב, מאל"ף ועד ת"ו, על-ידי הערוץ המתחרה".