טנקים של הצבא הסורי חדרו לשטח המפורז ברמת הגולן

מתיחות שיא בגבול ישראל-סוריה: שלושה טנקים השייכים לצבא סוריה נכנסו היום אל השטח המפורז שבמרכז הרמה, סמוך לכפר ביר עג'ם שבדרום-מערב המדינה ■ בצה"ל לא הועלתה הכוננות, אך נמסר כי הוגשה תלונה למפקדת כוחות האו"ם

מתיחות ברמת הגולן: שלושה טנקים השייכים לצבא סוריה נכנסו לשטח המפורז שבמרכז הרמה. מצה"ל נמסר כי בעקבות האירוע לא הועלתה הכוננות באזור, אך תלונה בנושא הוגשה למפקדת כוחות האו"ם. בתוך כך, פרצה שריפה בשטח ישראל, לא רחוק ממקום חדירת הטנקים - אך מצה"ל נמסר כי אין מדובר בפצצת מרגמה סורית, וכעת נבדק האם מדובר ברסיס שהתלקח וגרם לאירוע.

האירוע החריג התרחש היום בצהריים, אז נכנסו הטנקים הסורים לכפר ביר עג'ם, שבדרום-מערב המדינה, הממוקם בקרבתה של עמדת צה"ל. ככל הנראה, הדבר נבע בעקבות מלחמת האזרחים המתנהלת בסוריה מזה יותר מ-20 חודשים.

מצה"ל נמסר כי למרות האירוע החריג לא הועלתה הכוננות באזור, אך הכוחות בשטח נותרו דרוכים לכל התפתחות, אם תתרחש. נוסף על ההתפתחות הביטחונית, נפלו מאז אתמול מספר פצצות מרגמה בשטח המפורז שאליו נכנסו הטנקים הסוריים, וכעת נבדק האם אחת מהן גרמה לפריצתה של האש במקום.

ביום הכיפורים: מרגמות ברמת הגולן

לפני כחודש וחצי נפלו מספר פצצות מרגמה בגבול ישראל סוריה בשטחים החקלאיים של ישראל. למרבה המזל לא היו נפגעים בתקרית ולא נגרם נזק.

הנפילות התרחשו במטעים של קיבוץ אלרום בצפון הרמה, ככל הנראה מדובר בפצצות שנפלו כחלק ממאבק המורדים בסוריה לבין כוחותיו של הנשיא באשר אסד - כעת נראה כי העימותים מגיעים קרוב מאוד לגבול הישראלי.