עוד סקר לקראת הבחירות: אובמה מוביל באוהיו ופלורידה

עפ"י סקר משותף של NBC ו"וול סטריט ג'ורנל", אובמה מוביל על פני רומני בשתי מדינות המפתח העיקריות ■ היתרון של אובמה באוהיו מובהק יותר, ואילו היתרון בפלורידה הוא עדיין בטווח הטעות הסטטיסטית

כשאנחנו נמצאים ביישורת האחרונה לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית ביום שלישי הקרוב, מתפרסם היום עוד סקר שמעניק לנשיא ארצות הברית ברק אובמה יתרון בשתי מדינות המפתח החשובות ביותר במירוץ: פלורידה ואוהיו. היתרון של אובמה באוהיו על פני המועמד הרפובליקני מיט רומני מובהק יותר, לעומת היתרון בפלורידה שהינו בטווח הטעות הסטטיסטית.

על פי סקר משותף של רשת הטליוויזיה NBC והעיתון הכלכלי "הוול סטריט ג'ורנל" אובמה נהנה מיתרון של 6% על פני רומני במדינת אוהיו עם 51% תמיכה באובמה לעומת 46% לרומני. בפלורידה, המדינה המתנדנדת הגדולה ביותר מבחינת אלקטורים, המירוץ צמוד יותר עם יתרון של 2% לאובמה - 49% לנשיא המכהן לעומת 47% עבור מיט רומני.

באוהיו, 52% מהאנשים שמתכוונים להצביע (Likely Voters) ענו שהם רואים את אובמה באור חיובי לעומת 45% שראו אותו באור שלילי. מנגד 45% מהנשאלים ראו את רומני באור חיובי ו-48% ראו אותו באור שלילי. אובמה גם מוביל על פני רומני באוהיו בנוגע לשאלה מי יטפל טוב יותר בכלכלה? כש-48% מהנשאלים ענו אובמה ו-46% ענו רומני.

בפלורידה 50% מהנשאלים ענו שיש להם דעה חיובית על הנשיא לעומת 46% שהשיבו שיש להם דעה שלילית. המצב של רומני בפלורידה די דומה לאובמה עם 48% שהביעו דעה חיובית על רומני לעומת 46% שהייתה להם דעה שלילית.

למרות המירוץ הצמוד בין שני המועמדים נראה כי בשבוע האחרון מסתמנת מגמה מסויימת בה אובמה הולך לגבור על רומני באוהיו. בשלושה סקרים שפורסמו במהלך השבוע האחרון, אובמה מוביל על פני רומני באוהיו, אומנם חלק מהיתרון של אובמה הינו בטווח של הטעות הסטטיסטית. נזכיר שאוהיו חשובה במיוחד עבור הרפובליקנים שכן אף נשיא רפובליקני שנבחר לנשיא ארצות הברית לא עשה זאת מבלי שניצח באוהיו.