שר החוץ ליברמן: "אבו מאזן ניסה להתערב בבחירות"

ליברמן בראיון לגל"צ: "מדובר בהתערבות במערכת הבחירות במדינת ישראל, לטובת השמאל" ■ הנשיא שמעון פרס בירך על דברי אבו מאזן, כמו גם יו"ר העבודה יחימוביץ'

דבריו של אבו מאזן ממשיכים לעורר סערה: אלפי בני אדם הפגינו הלילה ברצועת עזה במחאה על התבטאויותיו של יושב ראש הרשות הפלסטינית, בראיון לאולפן שישי בערוץ 2, ושרפו את תמונתו. אבו מאזן אמר בראיון שיסכים להגיע להסדר מדיני עם ישראל, שלא יכלול את זכות השיבה הפלסטינית.

"מדובר בהתערבות במערכת הבחירות במדינת ישראל", אמר בראיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל שר החוץ, אביגדור ליברמן, "הוא מתערב לטובת השמאל, שלי יחימוביץ' וזהבה גלאון, שמייצג את האינטרס הפלסטיני בתוך מדינת ישראל".

ליברמן הוסיף כי אבו מאזן לא אומר את אותם הדברים באנגלית ובערבית. "הניסיון לשקר לעצמנו מדהים אותי כל פעם מחדש. לבני עמו הוא דיבר בערבית אחרי עסקת שליט, הוא דיבר במונחים של גזל קרקעות, טיהור אתני, ושוד משאבי טבע. הוא דיבר על אותם מחבלים שרצחו בדם קר יהודים - וקרא להם גיבורים", תקף.

יושבת ראש מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', בירכה אמש על דבריו של אבו מאזן, וטענה שהסיבה שאין עדיין הסדר מדיני עם הפלסטינים היא היעדר מנהיגות. נשיא המדינה שמעון פרס ברך גם הוא על דבריו של אבו מאזן, ואמר שזו ההוכחה שיש "פרטנר אמיתי לשלום". שר הביטחון ברק אמר בעקבות דברי אבו מאזן, שכעת ראש הממשלה נתניהו לא יכול לומר שאין פרטנר בצד השני. מנגד, בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טוענים שאין קשר בין אמירותיו של אבו מאזן- לבין מעשיו, ומכנים אותו "סרבן שלום".

בראיון לערוץ טלוויזיה מצרי ששודר אמש טען אבו-מאזן, כי אלה שתקפו אותו על שידור הראיון בערוץ 2 כלל לא צפו בו במלואו. "אינני משחק במלים. אני אומר לישראלי מה שאני אומר לפלסטיני", הוא הבהיר, בעקבות הביקורת עליו. לדבריו, העובדה כי אמר שהוא מוותר על השיבה לעיר הולדתו צפת הוא עניין אישי, ואינו בבחינת ויתור קולקטיבי. על התנגדותו לאלימות אמר: "בכוח נפסיד לישראלים. לעומת זאת, התנגדות עממית תרשום השפעה באמצעות סולידריות עולמית איתנו".