מנהיגי ה-G20 מתחננים לארה"ב: הימנעו מהצוק הפיסקלי

בפגישת ה-G20 בסוף השבוע הזה במקסיקו, דנו המנהיגים בצוק הפיסקלי המתקרב בארה"ב ■ בכיר אירופאי: "ארה"ב לא מכבדת את ההתחיבויות הנוכחיות ואין לה תוכנית פיסקלית אמינה"

מובילי המדיניות הפיננסית של 20 הכלכלות החזקות בעולם (G20) מצלצלים בפעמוני האזהרה באוזני ארה"ב, ומזהירים: הצוק הפיסקלי מסוכן ויפגע בכלכלה הגלובלית.

בפגישת ה-G20 בסוף השבוע הזה במקסיקו, דנו המנהיגים בצוק הפיסקלי המתקרב בארה"ב, שמשמעו קיצוצים ממשלתיים והעלאות מסים בהיקף של כ-600 מיליארד דולר שייכנסו לתוקף ב-1 בינואר. אם לא יטופל על ידי הקונגרס, הדבר צפוי להחזיר את ארה"ב למיתון ולפגוע קשות בכלכלה הגלובלית. הבעיה היא שמדובר בתקופת בחירות בארה"ב, והנושא נדחק הצידה.

"האמריקנים בעצמם מבינים שמדובר בבעיה", אמר בכיר ב-G20. "הממשל האמריקני אומר שהוא לא רוצה לפול מהצוק הפיסקלי, אבל כרגע הוא לא יכול לומר לנו בדיוק כיצד הוא יטפל בזה, כי העניין שברירי מאוד לפני הבחירות".

בכיר אירופאי אמר כי "מה שמהווה אספקט מרכזי בעניין הוא העובדה בארה"ב לא מכבדת את ההתחיבויות הנוכחיות ואין לה תוכנית פיסקלית אמינה".

מזכ"ל ה-OECD, חוזה אנחל גוריה, אמר אתמול בשולי הפסגה כי על ה-G20 להתחנן לארה"ב שתמנע מהצוק הפיסקלי, אך אמר גם כי הוא אופטימי באשר לקונגרס ולצעדים שינקוט ביחס לעניין.