ארדן: "קידוחי הגז עלולים להסב נזק סביבתי גדול"

השר להגנת הסביבה: "האוצר גורר רגליים בהקצאה מינימלית של כוח-אדם ותקציבים למניעת אסון שעלול להתרחש בהתמודדות עם תקלות מקידוחים בים"

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן תוקף היום (ב') את משרד האוצר וטוען כי המשרד "גורר רגליים" בהעברת תקציבים למניעת אסון טבע שעלול להיגרם עקב תקלה בקידוחי הנפט והגז בים התיכון.

"לצערי, משרד האוצר, שעשה מהלך מבורך לתת מחיר נכון יותר על משאבי הטבע כדי שגם הציבור ירוויח והגדיל לעתיד את הכנסות המדינה בעשרות מיליארדים, גורר רגליים בהקצאה מינימלית של כוח-אדם ותקציבים למניעת אסון שעלול להתרחש בהתמודדות עם תקלות מקידוחים בים", אמר ארדן בכנס ירושלים ה-5 לסביבה וטבע של החברה להגנת הטבע, שהתקיים היום בבנייני האומה בירושלים.

ארדן הדגיש כי משרדו אינו מתנגד לחיפושי הגז והנפט בים, אך הדגיש כי יש לצמצם את הפגיעה בסביבה בעקבות הקידוחים: "כאן, בים התיכון המצומצם, יכול להיגרם נזק גדול מאוד שכלכלת ישראל לא תוכל להתאושש ממנו - פגיעה אקולוגית, פגיעה במתקני התפלה, פגיעה בבסיסי צה"ל ותביעות בין לאומית שעלולות להגיע ממדינות שכנות, זאת בשל העובדה שמדינת ישראל היא האחראית לנושא".

ארדן אמר גם שבארה"ב ישנה הפרדה בין מי שנותן את הרישיון לקדוח לבין מי שמפקח וקרא לבצע את ההפרדה הזו גם בישראל: "יש להקים רשות ממשלתית שמפקחת על הנושא מכל היבטיו. שיתוף פעולה בין המשרדים הוא הכרחי להבטחת הבטיחות על האסדות. אפילו ברמת החקיקה הלאומית - בגלל שזה לא במים הכלכליים יש רישיונות אבל אין יכולות לפיקוח. חוק האורים הימיים תקוע שנים במשרד המשפטים וזה מעכב את סמכויות הפיקוח על הנושא".