קמהדע: חלבון ה-AAT מראה הצלחה במניעת דלקת ריאות

קמהדע מדווחת על תוצאות חדשות של ניסויים בתרופת ה-GLASSIA המחזקות את פעילותה בתחום הסוכרת ומעודדות את כניסתה לטיפול בקבוצת מחלות נוספות

קמהדע , המתמחה בפיתוח, ייצור ומכירת תרופות ייחודיות הניתנות בעירוי, בהזרקה או באינהלציה, מדווחת היום (ב') על ביצועים מבטיחים בניסויים קדם-קליניים בחלבון ה-AAT, חלבון האלפא 1 הנמצא בתרופת ה-GLASSIA, ושעשויים לקדם את פעילות החברה בתחום הסוכרת ולסייע לה בכניסה לפעילות בתחומים נוספים.

החברה מדווחת על תוצאות מחקר קדם-קליני שהוכיחו כי חלבון ה-AAT מכוון את פעילותם של לימפוציטים מסוג B כדי לעזור להתמודד עם דחיית שתל, ובכך מעלים את הסיכוי להצלחת מגוון השתלות.

ממצאי המחקר, שהתקבלו במעבדות אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הראו כי נוכחות חלבון ה-AAT בדמם של עכברים, אותו חלבון שבתרופת ה-GLASSIA, הובילה לייצור חומרים מגינים בדם בכמות הגדולה משמעותית בהשוואה לקבוצת הביקורת.

בנוסף, במחקר אחר בניסויים ב-GLASSIA נמצא, לראשונה, כי מצבם של עכברי מעבדה עם דלקת ריאות חיידקית, שטופלו בתרופת ה-GLASSIA של החברה, היה משמעותית טוב יותר מקבוצת הביקורת שלא טופלה באמצעות התרופה.

מנכ"ל החברה דוד צור ציין כי "תוצאות אלו בחיות הן אינדיקציה חיובית ליעילות התרופה שפיתחנו ומקנות חיזוק לכדאיות הפיתוח של התרופה גם למחלות נוספות. איכות הממצאים שהתקבלו מחזקת את ההערכה שתכונות אלו יתקיימו גם בניסויים הקליניים בתרופה, ואנחנו תקווה כי תוצאות אלו ישמשו את החברה כחלק מהתקדמותנו הקלינית בטיפול בסוכרת. מדובר בחיזוק נוסף לפוטנציאל העסקי של התרופה שפיתחנו, אשר בגרסתה הראשונה, כתרופת ה-AAT בעירוי לטיפול בחסר הגנטי בחלבון האלפא 1 במחלת האמפיזמה התורשתית, כבר נמכרת בארה"ב בעשרות מיליוני דולרים בשנה. התוצאות הקדם-קליניות מהוות ואלידציה נוספת לאסטרטגיית הפיתוח העתידית של החברה וליכולתה להיכנס בעתיד גם להתוויות נוספות ובעלות פוטנציאל עסקי רב".