סיטי מוריד המלצה לכיל: מיזוג עם פוטאש מגולם

בסיטי מעריכים כי סיכויי עסקת המיזוג בין פוטאש לכיל נמוכים, ובכל מקרה לא ישפיעו מהותית על מחיר מניית כיל כלפי מעלה ■ מסבירים כי רבעון רביעי צפוי להיות קשה לכיל, בעיקר בשל רמות הביקושים מסין ומהודו

בנק סיטי לא מתרשם מהמגעים למיזוג בין פוטאש הקנדית לכיל הישראלית: על פי סקירה שמוציא היום (ב') הבנק, שהגיעה לידי "גלובס", גם אם נסתכל מעבר לרבעון הרביעי של השנה, שצפוי להיות קשה, כל האטרקטיביות של כיל כבר מתומחרת במחיר המניה הנוכחי. יתרה מזאת, בסיטי חותכים את המלצתם למניית כיל מ"קנייה" ל"החזק".

בסיטי מציינים כי למרות שאין סכנה למונופול בישראל, סביר להניח כי הרשויות בארה"ב, אירופה, ברזיל וסין ירצו לבחון את התוצאות הפוטנציאליות של עסקת מיזוג שכזו, שכן פוטאש צפויה לשלוט ב-25% משוק האשלג העולמי.

עוד מוסיפים בסיטי כי הסיכויים להוציא את עסקת המיזוג אל הפועל נמוכים, ובכל מקרה לא ישפיעו מהותית על מחיר מניית כיל כלפי מעלה.

בנודע לרבעון הרביעי של השנה, מעריכים בסיטי כי צפוי רבעון קשה, בעיקר בשל רמות הביקושים מסין ומהודו. עובדה זו צפויה להפיל את הביקוש העולמי ולתת אותותיו גם על מחיר מכירת האשלג לשוק הברזילאי.