שנת מאסר למפיק המופע של פול מקרטני בארץ בגין העלמת מס

המפיק דוד ז'רז'בסקי הורשע לפי הודאתו כי לא דיווח למע"מ על מרבית ההכנסות מהמופע והעלים מס בסך כ-2.6 מיליון שקל ■ נדון גם לקנס של 100 אלף שקל

‎‎מפיק המופע של פול מקרטני בארץ ב-2008 נשלח לכלא בשל אי-דיווח על מרבית ההכנסות מהמופע. שופטת השלום בתל-אביב, דניאלה שריזלי, הטילה היום (ב') עונש של שנת מאסר בפועל, 13 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 100 אלף שקל, על המפיק דוד ז'רז'בסקי (53), שאירגן את המופע של מקרטני בישראל בספטמבר 2008. זאת, לאחר שז'רז'בסקי הורשע, לפי הודאתו, כי לא דיווח למע"מ על מרבית ההכנסות מהמופע והעלים מס בסך כ-2.6 מיליון שקל.

‏על חברת ז'רז'בסקי ניהול ויזמות שבבעלות ז'רז'בסקי גזר בית המשפט קנס סמלי בסך 1,000 שקל בלבד, כיוון שהיא נמצאת בחדלות פירעון.

"הדיווחים נעדרי האמת, והמטרה להתחמק ממס, שתוצאתה גריעת סכום ניכר מהקופה הציבורית, פגעו באורח אנוש ברציונל המונח בבסיסם של דיני המס, ולכך השלכה חמורה על המשק והכלכלה ועל המרקם החברתי", ביקרה השופטת את התנהלותו של ז'רז'בסקי.

השופטת הדגישה את החשיבות של מערכת גביית המס. "גביית המסים נועדה מן ההיבט החברתי והציבורי למימון הוצאותיה וצרכיה של המדינה בתחומים שונים, בכלל זה צרכי המשק, הביטחון, הכלכלה, החינוך, והחברה בכלל", כתבה.

‏‎‎‏"העסק היה גדול עלינו"

‏‎‎עם זאת, השופטת ציינה כי לטובתו של ז'רזבסקי צריכה לשחק העובדה שהוא פנה באופן יזום לרשויות וביקש להסדיר את המחדל באופן מוסכם. כן ציינה השופטת כי בעז ז'רזבסקי, אחיו ושותפו של דוד ז'רז'בסקי, שנמחק מכתב האישום במהלך המשפט, אף הודה בפניה כי "יכול להיות בדיעבד שכל העסק הזה היה טיפה גדול עלינו. והיה כאן כישלון... ההפקה הייתה גדולה עלינו".

עוד כתבה השופטת כי ייתכן שאילולא הקריסה הכספית רחבת-ההיקף ממנה סבל ז'רז'בסקי והחברה, שבגינה איבד את כל רכושו, ניתן היה להגיע להסכמות עם מנהל מע"מ. ‏‎‎‏