צפו בגלריית תמונות: "בית H" בהרצליה פיתוח

חיבורים של אש, מים וזכוכית יצרו נקודת מפגש אדריכלית מאתגרת ■ הבית בהרצליה פיתוח נולד מחיבורים דרמטיים וקיצוניים בין חומרים

הבית: בהרצליה פיתוח. 600 מ"ר בנויים, המחולקים לשלוש קומות על מגרש של דונם, שבו בריכה. בנוי בצורת האות H. הצד הימני הוא החלק הציבורי, שבו סלון וחדר אוכל, והצד השמאלי הוא החלק הפרטי: מטבח וחדר המשפחה. בקומה העליונה חדרי השינה. מצד אחד חדרי הילדים ומהצד השני חדר ההורים.

השראה: "אני אוהבת לעבוד בתוך חיבורים קיצוניים", אומרת נורית קצרגינסקי, אדריכלית ומעצבת הפנים של הבית. "הבית נתפר כהוט קוטור לבעליו, אבל התפרים דרמטיים. רכות המים מול נוקשות האבן, שקיפות הזכוכית מול קיר הלבנים. חיבורים של אש, מים וזכוכית יצרו מפגשים מאתגרים וקריטיים בין החומרים שהשפיעו על התכנון".

הסגנון: "מודרני. החומרים השולטים בבית הם זכוכית, פלדה ואבן (בריקס). הסכמה העיצובית יוצרת תעתועי אור רבים, משחקי השתקפות מכוונים וצלליות לאורך הבית, בהתאם לשעת היום".

העיצוב: נשען במידה מרובה על החוץ. חומרי הפנים בעלי הצבעים המינוריים (בעיקר לבן ואפור) ניזונים מהירוק של הגינה. מחצית מקירות המבנה החיצוני הם מזכוכית, ובכך פורעים גבולות מסורתיים בין הבית לגינה, ומאפשרים כניסה דרמטית של האור והטבע פנימה.

הגשר: שני חלקי הבית מחוברים בקומה השנייה באמצעות גשר פלדה ועץ, התלוי באמצעו של חלל בגובה שבעה מטר. הגשר מתנשא מעל הפטיו הפנימי הגדול ומהווה מקור מרכזי לתשומת לב.