ח"כ אופיר אקוניס: זו ממשלה של פתיחת פיות - לא סתימת פיות

אקונים בכנס אילת לעיתונות: "למה כשקירשנבאום נבחר למנכ"ל רשות השידור ע"י שולמית אלוני זה היה בסדר, וכשבן-מנחם נבחר ע"י נתניהו זה לא?"

"חוק המעבר לרישיונות הוא חוק פתיחת הפיות הגדול ביותר שהיה פה מאז חוק הרשות השנייה" - כך אמר הבוקר (ג') ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) בכנס אילת לעיתונות, בפאנל שעסק בניסיונות השלטוניים לפגוע בתקשורת.

אקוניס התייחס בכך לטענה שהממשלה הנוכחית סותמת פיות. "אנחנו שמים בצד את השיטות הסובייטיות שהיו נהוגות פה ופותחים פיות", אומר אקוניס.

באשר לרשות השידור אמר אקוניס: "מספיק עם הצביעות! מדוע כשמוטי קירשנבאום נבחר למנכ"ל על-ידי שולמית אלוני זה היה בסדר, וכשיוני בן-מנחם נבחר על-ידי ראש הממשלה נתניהו זה לא?".

חנוך מרמרי, עורך "העין השביעית" אמר כי "התקשורת הישראל היא עיתונות שלא מרימה את הראש מהמסך שלפניה, מהסיפור הקטן שצריך להביא הלילה. העיתונות צריכה לעשות דיון מתמשך. היא לא נוכחת בשום פורום עיתונות בינלאומית כבר 20 שנה".

לדבריו, "בישראל אין שום בסיס חוקתי לחופש העיתונות. אנחנו חיים על סקלת המדינות המפותחות בתחום הכלכלי, אבל בחופש העיתונות אנחנו בעולם השלישי. יש לנו סדרה שלמה של חוקי עיתונות מתגלגלים".

ח"כ אקוניס אמר: הציבור בישראל נבון ופיקח, הוא רואה מה מתרחש פה ורוצה תקשורת מאוזנת. לא ימנית - מאוזנת". לדבריו, רק כך תקנה התקשורת את אמון הציבור.

ח"כ נחמן שי, המתמודד לרשימת העבודה בכנסת, אמר בדיון כי "הירושה של הממשלה זו ירושה של תקשורת גרועה והרוסה וניסיונות לחסל אותה. כשהתקשורת נעלמת, גם הדמוקרטיה נעלמת".

יו"ר חדשות 2, תמי רוה, אמרה בדיון: "הצלחנו לשכנע את ח"כ יריב לוין לרדת מחוק לשון הרע. זה לא הוסר אבל נרגע. אני מקווה שזה לא יעלה. יכול להיות שיש מטרה לנסות להפחיד אותנו, אבל אם נראה שאנחנו לא ממש מפחדים ונציע אלטרנטיבות, אולי נצליח לעצור דברים רעים".

יו"ר הרשות השנייה, אילן אבישר, אמר כי הבעיה של ערוץ 10 היא כלכלית, וכי הוא הגיע למצבו הוא כיוון שהוא "הסתבך בבעיות כלכליות". עוד אמר אבישרק כי הוא דוחה את הטענות כי הממשלה רוצה את סגירתו של ערוץ 10.