אפל שוקלת להחליף את מעבדי אינטל במחשבי המק

אינטל היא אחת הספקיות המוכרות והברורות של אפל, והמשמעות היא בעייתית במיוחד עבורה, מכיוון שמדובר ב"דלת אחורית", אטרקטיבית במיוחד, עבור הארכיטקטורה של המתחרה ARM , לכניסה לעולם המחשוב האישי

כבר ברור שהשינויים שעורך טים קוק באפל, יעמידו לבסוף חברה אחרת מזו שעזב סטיב ג'ובס. גם אם השינויים שיוזם המנכ"ל החדש אינם בולטים כל כך למי שמתבונן מבחוץ, הרי מבחינת ההתנהלות הארגונית, אנחנו ככל הנראה על סף מהפכה בחברה.

הפעם לא מדובר בשינויים פרסונליים, אלא ברכיבים שמאכלסים את מחשבי המק. על פי דיווח בבלומברג, אפל בוחנת החלפה של המעבדים המרכזיים במחשבים כך שיהיו מפותחים על ידה, ולא אלו של אינטל בהם היא נעזרת מאז שנת 2005. במידה ושינוי זה אכן יצא לדרך, זו תהיה הפעם הרביעית בהיסטוריה בה אפל משנה את ספק המעבדים המרכזיים שלה למחשבים.

באפל, אחד הנושאים שעומדים באופן תמידי על הפרק הוא הרכיבים. אפל התפרסמה בכך שהיא מפתחת ומעצבת חלק גדול מהמוצרים בתוך בית, ובדרך כלל רשימת הספקים נשמרת בסודיות. אינטל היא אחת הספקיות המוכרות והברורות של החברה. המעבר ממעבדי ה-PowerPC שפותחו ע"י IBM ופריסקייל למעבדים מתוצרת אינטל הפך לרשמי עם הודעה פומבית של סטיב ג'ובס. אפל רכשה בשנים האחרונות יכולות בתחומי עיצוב המעבדים ובעיקר ביצעה את רכישת חברת PA Semi בשנת 2008. הטכנולוגיה שנרכשה באה לידי ביטוי לדוגמא במעבדי ה-A6 ב-iPhone 5, על חשבון רכיבים מבית סמסונג, המתחרה.

על פי בלומברג אנשי אפל קרובים להחלטה שהמעבדים בטלפונים כבר לא רחוקים כל כך מהביצועים הנדרשים ממעבדים במחשבים האישיים. המשמעות עבור אינטל היא בעייתית במיוחד מכיוון שמדובר ב"דלת אחורית", אטרקטיבית במיוחד, עבור הארכיטקטורה של המתחרה,ARM , לכניסה לעולם המחשוב האישי. באפל מסתמכים על מעבדים המבוססים על הטכנולוגיה של ARM בפיתוח ה-iPhone וה-iPad.