העיתונות מתה? מניה בתחום עם פוטנציאל זינוק של 30%

מחלקת המחקר של ברקליס ממליצה על מניית ניו יורק טיימס ב"תשואת יתר" במחיר יעד של 11 דולר

ניו יורק טיימס היא חברת מולטימדיה, העוסקת בתחום החדשות והמידע, ונסחרת בבורסת ניו יורק (NYSE) לפי שווי שוק של כ-1.3 מיליארד דולר.

ב-25 באוקטובר פרסמה החברה את דוחות הרבעון השלישי, שאותו סיכמה עם הכנסות של 449 מיליון דולר ורווח של 2.3 מיליון דולר. מאז פרסום הדוחות המניה ירדה בכ-20%. הדוחות היו חלשים, אך לדעתנו הירידה במניה מוגזמת. החולשה בדוחות נבעה מפחות פרסומות מהצפוי, וסביר להניח שגם הסביבה המקרו-כלכלית שיחקה תפקיד בכך. החולשה צפויה להימשך גם ברבעון הרביעי, אך הירידה החדה במניה מופרזת בהינתן מספר פרמטרים.

הפרמטר הראשון הוא המאזן. החברה צפויה לסיים את השנה עם מזומן של 3.36 דולר למניה, שהם כ-40% ממחיר המניה הנוכחי. מעבר לזה, ל-New York Times יש נכסי נדל"ן, שיוצרים "רצפה" למחיר המניה - והם לא נכללים בשלב זה בתמחור שלנו.

להערכתנו, החברה תייצר תזרים מזומנים חופשי של 133 מיליון דולר בשנה הבאה, ואלה ישפרו את מצב הנזילות שלה. בנוסף, אנו מעריכים שישנה סבירות שהחברה תחזור לחלק דיבידנד קבוע כבר בשנה הבאה. יתרה מכך, לאור רמת הנזילות, ייתכן שהחברה אף תחליט לחלק דיבידנד מיוחד.

פרמטר אחר קשור לטרנדים העיקריים. בעוד מגמות הטווח הקצר עדיין מאתגרות, אנחנו לא צופים החמרה בירידה בתחום הפרסום. בנוסף, ה-New York Times נסחרת לפי מכפיל של 4.3 על ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הצפוי בשנת 2013. אנחנו מאמינים שהחברה צריכה להיסחר בפרמיה לעומת Gannett (GCI) - חברת מדיה שבין מותגיה נמצא USA Today - אשר נסחרת במכפיל של 4.9.

אנחנו ממשיכים להמליץ על המניה "תשואת יתר" במחיר יעד של 11 דולר - פרמיה של כ-30% על פני מחירה הנוכחי.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר של ברקליס