קמהדע מפרסמת דוח: רווח תפעולי של כ-1.2 מ' ד' ברבעון

ההכנסות ברבעון השלישי בכ-17.7 מיליון דולר, לעומת כ-13.3 מיליון דולר ברבעון השלישי בשנת 2011 ■ עיקר הגידול בהכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה, כמו גם ברבעון השלישי, מקורו בהמשך הצמיחה במכירות תרופת ה-GLASSIA

חברת הביומד קמהדע דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2012. בשורה העליונה דיווחה החברה על עלייה של כ-33% בהכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2012 לרמה של כ-51 מיליון דולר לעומת כ-38.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-33% .

תוצאות אלה, לצד צפי הכנסות החברה לשנת 2012 להיקף כולל של כ-72 מיליון דולר, מעידים על המשך הצמיחה הצפויה ברבעון הרביעי של 2012.

הגידול בהכנסות נובע הן מגידול בתחום התעשייתי והן מגידול בתחום ההפצה. ההכנסות ברבעון השלישי בכ-17.7 מיליון דולר, לעומת כ-13.3 מיליון דולר ברבעון השלישי בשנת 2011.

בקמהדע מציינים כי עיקר הגידול בהכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה, כמו גם ברבעון השלישי, מקורו בהמשך הצמיחה במכירות תרופת ה- GLASSIA, מוצר ה-AAT בעירוי של החברה לטיפול במחלת החוסר הגנטי בחלבון האלפא 1 אנטיטריפסין, הנמכר בארה"ב במסגרת שיתוף הפעולה עם חברת בקסטר.

תרופת ה- GLASSIA מהווה מרכיב מרכזי במכירות המגזר התעשייתי ליצוא בקמהדע שהסתכמו ברבעון השלישי בכ-11 מיליון דולר. הכנסות המגזר התעשייתי של קמהדע בתשעת החודשים הראשונים של 2012 הסתכמו בכ-30.5 מיליון דולר, גידול של כ-39.5% בהשוואה לאלה בתקופה המקבילה.

זינוק של 117% ברווח הגולמי

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-5.6 מיליון דולר, גידול של 117.1% בהשוואה לרווח גולמי של כ-2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי של קמהדע בתשעת החודשים הראשונים של 2012 הסתכם בכ-14.4 מיליון דולר, גידול של 37.6% בהשוואה לרווח גולמי של כ-10.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה, אז הוא אף הושפע מהכנסה חד פעמית במסגרת ההסכם עם בקסטר. שיעור הרווח הגולמי צמח ברבעון ל-43% מהמכירות לעומת 25% ברבעון המקביל בשנה שעברה.

שיעור הוצאות החברה על מחקר ופיתוח כחלק מסך הכנסות החברה ירד לרמה של כ-16% מסך ההכנסות ברבעון השלישי של 2012. החברה משקיעה בניסוי הקליני הפיבוטלי הרב מרכזי שלב 2-3 של תרופת ה-AAT באינהלציה וכן בביצוע הניסוי בתרופת ה-D1-AAT לטיפול במחלת הסוכרת מסוג 1 (Diabetes type 1), הידועה כסוכרת נעורים.

הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים בשנת 2012 הסתכם בכ-455 אלף דולר לעומת הפסד בתקופה המקבילה אשתקד שהסתכם בכ-3.3 מיליון דולר בהתאמה. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-1.27 מיליון דולר לעומת הפסד התפעולי בתקופה המקבילה אשתקד של כ-2 מיליון דולר.

בשורה התחתונה דיווחה קמהדע כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-10 אלף דולר בהשוואה להפסד נקי של כ-1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2012 שהסתכם בכ-2.8 מיליון דולר, צומצם בהשוואה להפסד נקי של כ-4.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2011.

תוצאות בתחום סוכרת הנעורים עוד החודש

קמהדע סיימה לאחרונה את גיוס כל החולים לניסוי הקליני הפיבוטלי, שלב 2-3, במוצר ה-ATT במתן באינהלציה לטיפול בחסר הגנטי בחלבון אלפא 1. מועד סיומו של הניסוי צפוי ברבעון המסיים של 2013. קמהדע אף קיבלה לאחרונה את אישור IND מה-FDA האמריקאי לביצוע ניסוי קליני מתקדם בארה"ב (ניסוי שלב 2) עם התרופה במתן באינהלציה ומעריכה כי אם וככל שתסיים בהצלחה את הניסוי באירופה, עשוי ה-FDA להכיר במידע הקליני המצטבר עד כדי אפשרות לראות בניסוי שלב 2 כניסוי פיבוטאלי לצורך קבלת אישור שיווק בארה"ב.

במקביל, חתמה קמהדע על הסכם אסטרטגי ובלעדי עם חברת קייסי (Chiesi FarmaceuticiS.p.A), חברה פארמצבטית מובילה באירופה המתמחה במוצרים בתחום מחלות הנשימה (Respiratory) ומחלות מיוחדות, לשיווק והפצה באירופה של התרופה במתן באינהלציה לטיפול בחסר הגנטי באלפא 1. על פי ההסכם, קמהדע תקבל כ-60 מיליון דולר בגין עמידה באבני דרך רגולטוריות ויעדי מכירות והחברה מעריכה שפוטנציאל המכירות בגין הסכם ההפצה, אם וככל שתרופת ה-AAT באינהלציה תסיים בהצלחה את הניסוי הקליני שלב 2-3 ותקבל את אישור המכירה באירופה, עשוי להגיע למאות מיליוני דולרים בשנים הבאות.

קמהדע השלימה השנה גם את גיוס כל החולים לניסוי הקליני (שלב 1-2) בתרופת ה-D1-AAT, חלבון האלפא 1 בעירוי לטיפול וריפוי סוכרת נעורים, ואף פירסמה דו"ח ביניים מוצלח בו נצפה שיפור במדדי הסוכרת של מרבית המטופלים ופרופיל בטיחות גבוה. תוצאות הדו"ח הסופי תתפרסמנה במהלך החודש הקרוב.

דוד צור, מנכ"ל קמהדע, מציין כי "הרווחיות התפעולית והנקיה משקפים את היותה של קמהדע חברה המוכרת את מוצריה באופן משמעותי ובהיקפים התואמים את המעבר של קמהדע להיות חברה שבה היקף ההשקעה במחקר ופיתוח נמצא ברמה מקובלת ביחס להיקף המכירות. במודל שבו אנחנו עובדים עם שותפים אסטרטגיים אני צופה שמגמה זו תמשך".

עוד אמר צור כי "בנוסף דיווחנו על השלמת גיוס החולים בניסוי שלב 2-3 של תרופת ה-AAT באינהלציה, שמשמעותה הוא הצפי לסיום הניסוי בסוף 2013 וכך להגיע לרישום התרופה, הנחשבת לפריצת דרך בתחום הטיפול בחולי האלפא 1, כבר בשנת 2014. כמו כן, גם בניסוי הקליני (שלב 1-2) בתחום סוכרת הנעורים אנחנו צפויים לפרסם תוצאות עוד החודש ובמידה ויהיו כפי שדווחנו בדוח הביניים, זו עשויה להיות בשורה של ממש בתחום הטיפול בסוכרת".