בעקבות נצחונו של אובמה: איפה כדאי לשים את הכסף?

מיגזרי הבריאות והתרופות, בנייה ותשתיות עשויים להנות מבחירת אובמה ■ מדד ה-S&P 500 זינק בכ-76% מאז השבעתו של אובמה בינואר 2009 והנאסד"ק השלים עלייה של 128% בתקופה זו

אי הוודאות מתפזרת היום (ד') לאחר נצחונו הברור של הנשיא אובמה בבחירות לנשיאות ארה"ב. למרות חששות המשקיעים, מנסיון העבר נראה כי מדדי המניות בוול סטריט ימשיכו להתקדם, כפי שעשו ב-4 השנים האחרונות.

מדד ה-S&P 500 זינק בכ-76% מאז השבעתו של אובמה בינואר 2009 והנאסד"ק השלים עלייה של 128% בתקופה זו.

באתר מארקטווטץ' פורסמה כתבה על המגזרים והמניות שצפויים להנות מנצחונו של אובמה.

1. סקטור הבריאות.

אובמה יוכל כעת להמשיך לקדם את הרפורמה המקיפה בשירותי הבריאות בארה"ב ויהיו לא מעט חברות שייהנו ממנה. מניות פייזר , למשל, צנחו בכ-50% בתקופת כהונתו של ג'ורג' בוש בין 2001 ל-2009 וזינקו בכ-70% ב-4 השנים הראשונות של אובמה.

חברת הביטוח יונייטד-הלת' גרופ עלתה ב-73% בכהונה הראשונה של אובמה וחברות ביוטק רבות, כגון Alexion Pharmaceuticals (סימול: ALXN) זינקו בשיעורים תלת ספרתיים.

2. בנייה ותשתיות

חברות הנדל"ן והתשתיות ביצעו מהלך עליות מרשים בשנה האחרונה. מימשל אובמה ימשיך לעודד את הסקטור עקב החשיבות הגדולה שיש לו לצמיחת הכלכלה האמריקנית. תעודת הסל ITB המאגדת מניות של חברות בנייה זינקה ב-133% בכהונה הראשונה של אובמה.

גם התעודה IYR, המאגדת חברות נדל"ן ביניהן גם חברות נדל"ן מניב רבות, רשמה עלייה מרשימה.

3. תקשורת.

מניות של חברות הפועלות בתחום של הקמת מגדלי תקשורת ואנטנות תמסורת עשויות להנות מגיאות. ביניהן SBA (סימול: SBAC), אמריקן טאואר (סימול: AMT) וקראון קסל (סימול: CCI).

4. שירותי פיננסים.

חברות כרטיסי האשראי נהנות בשנים האחרונות מפריחה בעסקיהן. בין השאר מציינים כותבי המאמר את קפיטל וואן פיננשל (סימול: COF), דיסקובר (סימול: DFS) ומאסטרקארד (סימול: MA).

5. אנרגיה.

חברות אנרגיה לא מעטות, בעיקר כאלה שמחלקות דיבידנדים שמנים, רשמו עליות נאות בתקופת כהונתו של אובמה. ביניהן Cabot Oil & Gas (סימול: COG), השותפות Plains All-American (סימול: PAA), שותפות Enterprise Products Partners (סימול: EPD) וקינדר מורגן אנרג'י (סימול: KMP). גם לין אנרג'י (סימול: LINE) ברשימה.