לקראת מכירתה: דוחות כספיים חיוביים לגיוון אימג'ינג

החברה תסיים את 2012 עם הכנסות של 185-190 מיליון דולר, ורווח נקי של 22-25 מיליון דולר

ההתפתחות המעניינת בחברת גיוון אימג'ינג בזמן האחרון היא הדיווח לפיו בעלת השליטה בה, קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, העמידה אותה למכירה. גיוון, שפיתחה גלולת מצלמה לאבחון מערכת העיכול, הודיעה באחרונה שהיא בוחנת אפשרויות אסטרטגיות. לפי הערכות, היא במגעים למכירתה לפי שווי של כ-750 מיליון דולר, ואחת הקונות הפוטנציאליות היא פוג'י היפנית. עם פרסום הדוחות הכספיים היום, סירבו מנכ"ל גיוון, חומי שמיר, וסמנכ"ל הכספים, יובל ינאי, להרחיב בנושא הזה.

גיוון פרסמה היום את דוחות הרבעון השלישי, שהיה בסך הכול חיובי עבורה, והיא מאשררת את התחזית השנתית שהופחתה ברבעון הקודם. גיוון תסיים את 2012 עם הכנסות של 185-190 מיליון דולר, ורווח נקי Non-GAAP של 70-80 סנט למניה (22-25 מיליון דולר).

החברה רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 45.4 מיליון דולר, עלייה קלה של 1.5% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-6 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP הרווח הגיע ל-7.9 מיליון דולר. הרווח למניה הסתכם ב-25 סנט.

עדיין מחפשת רכישות

הרבעון הרביעי צפוי להיות חזק בהרבה מהרבעונים שקדמו לו. לדברי ינאי, הרבעון הרביעי תמיד חזק יותר, והחברה גם רואה התאוששות באירופה ומצפה לרבעון טוב מאוד בשוק האמריקני, לצד עלייה במכירות ביפן.

ברבעון השלישי, המכירות באמריקה צמחו ב-6.3% ל-28.6 מיליון דולר. באירופה נפגעו ההכנסות משינויי שערי חליפין, והסתכמו ב-10.1 מיליון דולר. חולשה מסוימת נרשמה באזור אסיה-פסיפיק, שם נרשמה ירידה של 7% בהכנסות, לרמה של 6.6 מיליון דולר. ינאי מסביר זאת בחולשה בשוק הסיני, ומציין שבחברה מקווים לחזור לגדול שם בקצב דו ספרתי בקרוב.

"כשהסיני משתעל, אנחנו חוטפים דלקת ריאות", מגדיר זאת ינאי, "המכירות ביפן התאוששו. אמנם הן עדיין לא הגיעו למה שהיינו רוצים לראות, אבל אנחנו צופים שבמחצית השנייה של השנה נמכור כמעט כפול מהמחצית הראשונה, שהייתה חלשה מבחינתנו", מוסיף ינאי.

גיוון עשתה שינוי במודל שלה ביפן - היא עברה מעבודה עם שני מפיצים למכירות ישירות ומפיץ אחד - פוג'י (שכאמור מועמדת לרכוש את החברה).

בסוף הרבעון השלישי בקופתה של גיוון יש 119 מיליון דולר, והיא עדיין מחפשת חברות לרכישה. באחרונה נרכשה Smartpill תמורת 6 מיליון דולר.

בשורה חיובית שמגיעה היום מגיוון היא התקדמות לקראת אישור גלולת הדור הבא לאבחון המעי הגס, Colon2, בארה"ב. לחברה היו שיחות חיוביות עם רשות המזון והתרופות (FDA).

בקיץ האחרון גיוון הודיעה שלא תגיש את הגלולה לאישור כבדיקת סקר, אלא רק כבדיקה משנית, בכך היא אכזבה את המשקיעים, שכן היקף השוק שלה ירד מ-4 מיליארד דולר ל-1.7 מיליארד דולר. "תמיד אמרנו שיש לנו מוצר מצוין, ובעקבות מחשבה אסטרטגית הבנו שיהיה יותר קל לפרוץ לשוק אם נתמקד באוכלוסייה שלא יכולה או לא רוצה לעבור בדיקת קולונוסקופיה", אומר שמיר, שמעריך שגיוון תקבל אישורי שיווק בארה"ב וביפן עד סוף 2013.

גם לבחירתו מחדש של הנשיא אובמה יש השפעה על גיוון, משני כיוונים. "ההשפעה החיובית היא Obamacare (רפורמת הבריאות, ש.ח.ו), שתוסיף עוד 30 מיליון איש שהיום אין להם כיסוי ביטוחי, ותגדיל את הנפח של המשתמשים בגלולה. מצד שני, מתחילת 2013 נתחיל לשלם את המס של Obamacare בסך של 2.5% על המכירות בארה"ב". ינאי מעריך שבכך ייגרעו 1-2 מיליון דולר מהרווח השנתי של גיוון, "לא נעים, אבל לא נורא", לדבריו. גיוון נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 562 מיליון דולר.

גיוון
 גיוון