בקשה לפירוק רשת האופנה בוניטה

106 מעובדי בוניטה הגישו בקשה לפירוק החברה, בטענה כי היא חדלת פירעון וחייבת מאות אלפי שקלים לעובדיה ומעל 10 מיליון שקל לנושיה המובטחים

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס": אחרי 25 שנות פעילות, רשת האופנה בוניטה קורסת. 106 מעובדי הרשת הגישו אתמול (ד') לבית המשפט מחוזי בתל-אביב בקשה לצו לפירוק החברה, בטענה כי היא חדלת פירעון וחייבת מאות אלפי שקלים לעובדיה ולמעלה מ-10 מיליון שקל לנושיה המובטחים.

בבקשת הפירוק צוין כי בשל המצב אליו נקלעה בוניטה היא נותרה חייבת לעובדים כספים רבים, בין היתר בגין שכר עבודה שלא שולם, פיצויי פיטורים, דמי הודעה מוקדמת, דמי הבראה, פדיון ימי חופשה והפרשה לקרן פנסיה, קופת גמל וביטוח מנהלים.

העובדים מציינים עוד כי הם לא קיבלו את שכרם מזה כחודש ואף יותר, ובנוסף לא הופרשו להם כספים לקרנות הפנסיה במשך תקופה לא מבוטלת.

"ככל הידוע לעובדים, בוניטה הנה במצב של חדלות פירעון. חוב החברה לעובדים נכון למועד זה עומד על סך של מאות אלפי שקלים", נכתב בבקשה.

עוד צוין כי החברה חייבת כספים רבים לנושים שונים, כאשר סך חובותיה לנושיה המובטחים והבנקים עומד על סך של למעלה מ-10 מיליון שקל, אשר אין ביכולת החברה לשלמם.

מהבקשה עולה עוד כי הרשת סגרה את חנויותיה ברחבי הארץ והודיעה לעובדים כי אין ביכולתה לשלם להם את הזכויות המגיעות להם.

"לפיכך אין מנוס מפירוק החברה, באופן בו עם מתן צו הפירוק תהא לעובדים זכאות לקבל את גמלת המוסד לביטוח לאומי ולצמצם את הנזקים הקשים שנגרמו להם כתוצאה מסגירת החברה ואי-מתן זכויותיהם על-פי חוק", כותבים העובדים.

רשת האופנה בוניטה, שיוסדה ב-1989 על-ידי המעצבת פרידה ראובני, מונה 25 סניפים שכולם מופעלים ישירות על-ידי הרשת. בחודש אוגוסט חשף "גלובס" כי הרשת נקלעה לקשיים תזרימיים בעקבות סירוב הבנקים להגדיל את מסגרות האשראי שלה, ובתקופה האחרונה המחאות של החברה לא כובדו על-ידי הבנקים.