דיווח: למרות אישור תוכנית הצנע יוון לא תקבל בקרוב כספים

על פי דיווח ברשת "בלומברג" המדינה מוכת החובות תיאלץ להמתין עם קבלת הכספים עד לאחר פרסום דוח של קרן המטבע הבינלאומית ■ ביוון מזהירים שקופת המדינה עומדת להתרוקן

לאחר לילה מתוח ביוון שבו אישר הפרלמנט המקומי חבילת קיצוצים נוספת בהיקף של 11.5 מיליארד אירו לאחר דרמה לא קטנה ומהומות אלימות מחוץ לבניין הפרלמנט, כתנאי לקבלת נתח נוסף מחבילת הסיוע בהיקף של 31.5 מיליארד דולר, עולים בשעות האחרונות דיווחים שהנתח הנכסף לא יגיע בקרוב.

על פי דיווח של רשת "בלומברג" מפי גורמים המקורבים למגעים, שרי האוצר של גוש האירו שיתכנסו ביום שני הקרוב, לא ידונו באפשרות של הענקת הסיוע ליוון והם ימתינו לדוח מטעם ה"טרויקה" - המורכבת מהאיחוד האירופי, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית - שאמור להתפרסם לקראת סוף החודש ויתן פירוט לגבי התקדמות המדינה מקצב העמידה שלה ביעדים שהוצבו לה על ידי המוסדות הבינלאומיים.

הדוח של קרן המטבע היה אמור להתפרסם לפני כחודש אך הוא נדחה לאור בקשה שהגיעה מהבית הלבן שביקש לדחות את פרסום הדוח עד לאחר הבחירות בארצות הבית על מנת להמנע מזעזוע לכלכלה העולמית לפני הבחירות. כאמור, הדוח של הקרן אמור להתפרסם כעת רק לקראת סוף החודש.

הדחייה מסתמנת במתן הכסף מגביר את חוסר הוודאות בעניינה של יוון, שכן על פי הודעות שונות מפי בכירים במדינה נטען כי קופת המדינה עומדת להתרוקן באמצע החודש הנוכחי ובשל כך היא צריכה נואשות לנתח הנוכחי בחבילת הסיוע שמוענקת למדינה. עם פרסום הדיווח על דחיה אפשרית בהעברת הכסף, השווקים באירופה וארצות הברית עברו מעליות לירידות.