התעוררות סולארית: סאנטק תספק פאנלים ל-6 מתקנים

האתרים, בהספק כולל של 3.5 מגה וואט, כוללים שני אתרים בהספק כולל של 1 מגה וואט ■ 4 אתרים נוספים בהספק כולל של 2.5 מגה וואט יחלו לפעול ברחבי הארץ

יצרנית הפנאלים הסולאריים הסינית סאנטק תספק פאנלים לשישה מתקנים חדשים לייצור חשמל בטכנולוגיית PV בהיקף 6.3 מיליון דולר. העיסקה היא אינדקציה להתחממות הפעילות בענף הסולארי שנמצא בתקופה האחרונה בקיפאון מסויים על-רקעה העיכובים בהפרשת ההסדרה למערכות קרקע .

האתרים בעלי הספק כולל של 3.5 מגוואט כוללים שני אתרים בהספק כולל של 1 מגה ואט. ארבעה אתרים נוספים בהספק כולל של 2.5 מגה ואט יחלו לפעול אף הן ברחבי הארץ. אתר סולארי בהספק של 630 מגה ואט יחל לפעול בקיבוץ מולדת בעמק יזרעאל, ושלושה אתרים בהספק של 630 מגה ואט כל אחד, יחלו לפעול במרכז הארץ.

לדברי גורמים המייצגים את סאנטק בישראל החברה מספקת כ-50% מהמערכות הסולאריות בישראל בהספק כולל של 100 מגה ואט. מאז הקמתה בשנת 2001, סאנטק מכרה 25 מיליון פאנלים סולאריים בהספק כולל של 7 גיגה ואט ל-1,000 לקוחות ב-80 מדינות ברחבי העולם.

אנרפוינט ישראל, שהיא המפיצה המובילה של מוצרי סאנטק בישראל, הפיצה עשרות מערכות סולאריות מתוצרת סאנטק בשנתיים האחרונות, שהותקנו בעשרות מתקנים מסחרים בישראל.

דני דנן, מנכ"ל אנרפוינט ישראל המפיצה את מוצרי סאנטק, אמר כי "אנחנו מצפים שטכנולוגיה איכותית חדשה תותקן במהלך השנה הקרובה בפרויקטים סולאריים חדשים רבים בישראל".