למרות הכול: פנדיט יקבל בונוסים מסיטיגרופ בהיקף 7 מיליון דולר

מנכ"ל סיטיגרופ לשעבר יזכה לבונוס שמן לאור ביצועי הבנק ב-2012 ■ גם נשיא הבנק לשעבר יקבל בונוס דומה ■ השניים עזבו בחודש שעבר את הבנק אחרי 5 שנים

מנכ"ל סיטיגרופ ויקראם פנדיט שהתפוטר בחודש שעבר יחד עם נשיא הבנק ג'ון היינבס יקבל בונוסים בהיקף של 6.7 מיליון דולר לאור הביצועים של הבנק בשנת 2012, כך עולה מהודעה שהגיש הבנק לרשות לניירות ערך האמריקאית. גם הנשיא לשעבר של הבנק ג'ון הייבנס, שהיה גם סמנכ"ל התפעול, יקבל בונוסים בהיקף של 6.8 מיליון דולר.

"בהתבסס על ההתקדמות שרשם הבנק מאז תחילת השנה ועד למועד שבו הצדדים נפרדו, מועצת המנהלים של הבנק החליטה כי יש מקום להעניק לשניהם את הבונוסים הללו", אמר מייקל אוניל, יושב ראש סיטיגרופ, הנחשב לבנק השלישי בגודלו בארצות הברית מבחינת היקף הנכסים, בהודעה שהוגשה לרשויות. "למרות שסיטי יכבד את כל הבונוסים שמגיעים לשני האנשים, לא יהיו תשלומי פיצויים. שניהם גם ויתרו על כל הבונוסים של מגיע להם על פי חוק".

נזכיר שבחודש שעבר הודיע פנדיט על עזיבת תפקידו בסיטי לאחר 5 שנים במהלך שחולל רעידת אדמה בבנק ובוול סטריט בכלל. דקות לאחר מכן גם הייבנס הודיע על התפטרותו וטען אז כי ממילא הוא התכוון לפרוש מהבנק בסוף השנה והחליט להקדים את הפרישה לאור ההחלטה של פנדיט. על פי מקורות המקורבים לפרשה, דירקטוריון הבנק גרם לפנדיט להתפטר לאחר שהאחרון כשל בניהול חלק מהעסקאות של הבנק ופגע באמינותו של המוסד.

פנדיט והייבנס גם יזכו לשמור לעצמם סכום כולל של 17.6 מיליון דולר במניות ובונסים שונים כחלק מחבילת הבונוסים של השנה שעברה.