לארי סאמרס: מס על עשירים יפתור את בעיית הצוק הפיסקאלי

שר האוצר לשעבר של ארה"ב תומך בעמדת הנשיא בנוגע הצורך להעלאת המס על עשירים ■ בראיון ל-CNBC אמר סאמרס כי הוא מאמין שבסופו של דבר יהיה פתרון לצוק הפיסקאלי

לאחר הנאום שנשא אתמול נשיא ארצות הברית ברק אובמה בנוגע לבעיית הצוק הפיסקאלי והאמירה שלו כי הוא לא יסכים שמעמד הביניים במדינה יישא בכל הנטל ושגם העשירים צריכים לתרום את חלקם, התראיין שר האוצר האמריקני לשעבר לארי סאמרס לרשת CNBC ונתן גיבוי לתוכנית של אובמה.

סאמרס אומר כי הוא מאמין שבסופו של דבר הדמוקרטים והרפובליקנים יחד עם הנשיא יצליחו להגיע להסכם שימנע את הצוק הפיסקאלי המדובר, אך הדגיש כי כל פתרון בסוגייה הזאת חייב לכלול העלאת מסים על עשירים. "יש הכרה משותפת בין הקונגרס לבין הנשיא שזה יהיה אסון אם לא ייעשה דבר בנידון וש-600 מיליארד דולר יוצאו מהכלכלה הזאת", אמר סאמרס בראיון.

סאמרס אמר במהלך הראיון כי הנשיא מוכן לבחון את נושא ההטבות במסגרת תוכנית לטיפול בבעיות הפיסקאליות של המדינה. מנגד שר האוצר לשעבר אמר כי בכל תוכנית אפשרית על המדינה להגביר את ההכנסות שלה. על פי סאמרס בזמן שאוכלוסיית ארצות הברית הופכת ליותר מבוגרת, החובות שלה גדלים והעלויות של ביטוח הבריאות עולים, מי שיצטרך לעמוד בהעלאת ההכנסות של הממשל הינם "האנשים שהתמזל מזלם בדור הקודם".

במהלך הראיון אמר סאמרס כי למרות שחלק מהפתרון יהיה העלאת מסים על עשירים, הרחבת בסיס המס הינה הדרך הטובה ביותר להגדיל את הכנסות הממשלה, אולם ציין כי הפרטים של תוכנית שכזו צריכים להיקבע על ידי הפוליטיקאים.