החל קידוח "לוויתן 4" ב-110 מ' ד'; סיכוי לגז ב"כריש"

הקידוח החדש ממוקם כ-125 ק"מ מערבית לחיפה בשטחי רישיון רחל ■ הוא צפוי להתחיל בימים הקרובים ולהימשך כ-4 חודשים ■ דוח המשאבים ב"כריש": סיכוי טוב ל-2 TCF של גז טבעי

אסדת הקידוח Ensco 5006 השלימה את הפעולות המתוכננות לאטימת קידוח לוויתן 2, אשר הסתיימו בעצירת שפיעת המים ממנו. כך מדווחות הבוקר שותפויות אבנר ודלק קידוחים על סמך עדכון שקיבלו מנובל אנרג'י, מפעילת הקידוח.

נובל אנרג'י מתכננת לבצע במהלך השנה הקרובה ובתיאום עם משרד האנרגיה והמים, פעולות ניטור באזור קידוח לוויתן 2 וזאת במטרה לבחון את יעילות האטימה ואת הצורך . בביצוע פעולות נוספות ככל שתדרשנה ובכך לאפשר נטישה סופית של קידוח לוויתן 2 .

להערכת נובל אנרג'י ההוצאות בגין פעולות האטימה לרבות בגין הוצאות המתנה של האסדה ופעולות הניטור, צפויות להסתכם בכ 85 מיליון דולר. (פוליסת הביטוח של השותפויות מכסה, בין היתר, את פעולות האטימה וזאת עד לגבול אחריות של 200 מיליון דולר).

עוד מדווחות השותפויות כי הוחלט לבצע קידוח אימות נוסף בשדה "לוויתן". בשותפויות מציינים כי "כפי שמסרה המפעילה לשותפים בקידוח לוויתן 4 שדה גז טבעי המשתרע על פני שטח נרחב כמו זה של לוויתן, מצריך מספר קידוחי הערכה. עוד יצוין כי קידוח לוויתן 4 מתוכנן לשמש בעתיד כקידוח הפקה, וזאת במסגרת תכנית הפיתוח העתידית של שדה הגז הטבעי לוויתן".

הקידוח החדש ממוקם כ-125 ק"מ מערבית לחיפה בשטחי רישיון רחל. הוא צפוי להתחיל בימים הקרובים ולהימשך כ-4 חודשים. עומק המים באתר הקידוח הוא כ-1,600 מטר, והעומק הסופי המתוכנן לקידוח הוא כ-5,300 מטר.

תקציב הקידוח עומד על כ-110 מיליון דולר.

"מוקדם להספיד את תעשיית הגז הישראלית"

בנוסף, דיווחו אבנר, דלק קידוחים ונובל אנרג'י כי דוח המשאבים ברשיון "אלון C" המכונה מאגר "כריש" הנמצא צפונית ובסמוך ללוויתן מצביע כי לפי ההערכה הטובה ביותר יש במאגר יותר מ-2 TCF. מקורבים לקידוח מסרו ל"גלובס" כי "מוקדם להספיד את תעשיית הגז הישראלית".