אנליסט ביומד: "פלוריסטם לא הסתירה דבר מהמשקיעים"

מאמר שפרסם אנליסט "ביומד רפורט" ברויטרס תוקף את המאמר שטען כי פלוריסטם הסתירה מידע ■ תחת הכותרת "איך לגלח מיליונים מחברה תוך ניסיון לשקר", טוען האנליסט כי פלוריסטם ידעה על מותה של הנערה החולה לפחות 4 ימים לאחר ההנפקה

אנליסט ב"ביומד רפורט" פרסם מאמר בסוכנות הידיעות רויטרס סביב המאמר שפורסם בבלומברג על פלוריסטם. תחת הכותרת "איך להצליח לגלח מיליונים משווי השוק של חברה תוך ניסיון לשקר", כותב האנליסט כי המאמר של בלומברג, שטען כי החברה הסתירה מהשוק דיווחים אודות מוות של נערה שטופלה בטיפול חמלה של החברה, כתוב בצורה רשלנית ומסולפת, ללא מחקר מספיק, וגרם כל כך הרבה נזק ביום חמישי עד שהחברה ביקשה מבלומברג לפרסם תיקון לכתבה. כ-114 מיליון שקל נמחקו משווי פלוריסטם ביומיים בעקבות הכתבה בבלומברג.

על פי האנליסט, גם עיתוי פרסום הכתבה בעייתי מאוד, שכן פלוריסטם עתידה בקרוב לפרסם מידעים משמעותיים וחשובים, אשר עשויים לדחוף את המניה למעלה.

עוד נטען כי פרסומים מעין אלה הם שגורמים למשקיעים להתעייף מפגיעות כתוצאה מתנודות במניות. עד כדי כך שחלקם מחליטים להביט מהצד ולא לנקוט עמדה. עוד טוענים ברויטרס כי הכתבה בבלומברג הציגה לכאורה טענות שקשה להתווכח עמן, והטענה העיקרית שעלתה מהן גובלת בהוצאת דיבה על החברה. בפועל, הם אומרים, "העובדות" סולפו או פשוט לא נבדקו על ידי העורכים שאישרו את פרסום הכתבה.

"המקרה המתועד היטב", נכתב במאמר ע"י האנליסט, "קרה לאחר שרופאים ברומניה הרימו ידיים והכריזו שאין סיכוי לרפא ילדה מקומית בת 7. אמה קיבלה עצה להביאה לטיפול בישראל, לאחר שסבלה ממחלה גנטית נדירה שמנעה מגופה לייצר תאי דם. ההימור השתלם והציל את חיי ביתה. היא שרדה 4 חודשים נוספים ומתה כתוצאה מסיבוכים שאינם קשורים לטיפול".

יתרה מזאת, נכתב במאמר שהופיע ב"ביומד ריפורט" ופורסם ברויטרס כי "שיחות שערכנו עם גורמים ומקורבים לסיפור בישראל, אישרו לנו שהרופאים בבית החולים הדסה עין כרם היו הראשונים ללמוד על מותה של הילדה ב-23 בספטמבר, 2012 - ארבע ימים אחרי שההנפקה של פלוריסטם הסתיימה".

"כמה ימים לאחר מכן, ב-27 בספטמבר, פקידים במשרד הבריאות הישראלי שלחו לפלוריסטם עותק מדוח הפטירה של הילדה שהוכן על ידי בית החולים. גורמים ברשויות בישראל עדכנו את פלוריסטם שהמוות לא היה קשור לטיפול מציל החיים שלהם, ולכן הם לא היו מחויבים לדווח על המקרה כאירוע מהותי".

"בכירי החברה לא הסתירו דבר. למעשה, באותו הזמן, מנכ"ל החברה זמי אברמן אפילו דיבר על מותה של הילדה בתקשורת הישראלית", נכתב במאמר.

עוד מציינים שם, כי "בעת הדיווח על הצלחתם של טיפולי החמלה, היה זה הרופא שטיפל בילדה שהגדיר את הטיפול כ'נס', ודיבר על כך במונחים של 'הצלת חייה' של הילדה. ברור, אם כך, שבמועד ההנפקה, ב-19 בספטמבר 2012, החברה לא ידעה ולא הסתירה כל מידע אודות מותה של הילדה בת ה-7 ברומניה".

*** ברויטרס ציינו כי כותב הכתבה נמצא בפוזיציית "לונג" על מניית פלוריסטם.