השיחה: מייקל שטיינהרדט משדך

מי עוד היו במפגש עם בוגרי תוכנית Excel של פרויקט תגלית? ■ איפה נראו יחד נמרוד ניר ודניאלה פיק? ■ וגם: מי הגיעו ליום ההולדת החגיגי של צ'יץ?

"אני מופתע, שעם כל היותנו סטארט-אפ ניישן, עם כל ההמצאות הישראליות, בכל זאת יש ביניכם סטודנטים שרוצים לפתח קריירה בוול סטריט ובתחום הפיננסים. לא מטריד אתכם שוול סטריט נגמרה?" - כך אמר בסוף השבוע מייקל שטיינהרדט, מוותיקי וול סטריט ומחלוצי תחום קרנות הגידור, לבוגרי תוכנית Excel של פרויקט תגלית, במסגרת ארוחת ערב במסעדה בניו- יורק.

משתתפי הפרויקט על רקע בנין האו
 משתתפי הפרויקט על רקע בנין האו

הצעירים מול בניין האו"ם

תוכנית Excel של תגלית ממומנת על-ידי קרן צ'רלס ולין שוסטרמן ומייקל שטיינהרדט, והיא פונה לסטודנטים יהודים שמשלבים הישגים אקדמיים עם אחריות חברתית, שאיפה להצליח בעולם העסקי, ורצון לחזק את קשריהם עם העולם היהודי ועם הסקטור העסקי של ישראל. הסטודנטים ביצעו התמחויות בישראל בעת ביקורם בן 9 השבועות בחברות כמו ברקליס קפיטל, צ'ק פוינט, ארנסט אנד יאנג, קרנות הון סיכון, החברה לישראל, תנובה ונייס. התקווה של התוכנית היא שמהסטודנטים הנבחרים האלה ייצא דור המנהיגות היהודית הבא וישפיע על סביבתו בארה"ב.

לין שוסטרמן, פרויקט תגלית EXCEL / צילום: Sam Levitan Photography
 לין שוסטרמן, פרויקט תגלית EXCEL / צילום: Sam Levitan Photography

לין שוסטרמן

"אני לא מבין את זה - וול סטריט היא מקום מחזורי, אבל ממה שאני רואה הרבה מכם כאן רוצים לעבוד שם. לא מטריד אתכם ללמוד 4 שנים ולהגיע למקום כזה? אני בזמני עשיתי משהו לא פופולרי ויצאתי מגדרי, לא את הדבר שכולם עשו, ומציע לכם גם לעשות", אמר שטיינהרדט. "ומה הדבר הלא פופולרי שהיית עושה היום, מר שטיינהרדט, לו היית במקומנו?", שאלה אותו סטודנטית שמתכננת קריירה בוול סטריט. "הולך לצבא", ענה לה בבדיחות.

בשנת 1967 הקים שטיינהרדט, בן למשפחת מהגרים יהודית, את אחת מחברות הקרנות הראשונות בארה"ב, וב-1995 סגר אותה. עד אז, התשואה הממוצעת שלה בכל שנה הייתה 25%. העובדה ששטיינהרדט היה ידוע כמשקיע שהולך נגד הכיוון הכללי של השווקים עלתה לו גם בעבר ביוקר: הוא הימר באמצע שנות ה-90 על כך שהריבית בארה"ב לא תעלה, הקרן שלו הפסידה וגם הוא באופן אישי, והוא סגר אותה ומאז הוא לא מנהל כספים של אחרים ועוסק בעיקר בפילנתרופיה יהודית.

גידי מרק, פרויקט תגלית EXCEL / צילום: Sam Levitan Photography
 גידי מרק, פרויקט תגלית EXCEL / צילום: Sam Levitan Photography

גידי מרק

באווירה הלא מכופתרת בערב בניו-יורק, שטיינהרדט גם התעניין אם יש זוגות בקרב כ-80 הצעירים בני ה-20-22 שבקהל, וציין שבעבר, כשתוכנית תגלית רק החלה, הוא היה שולח את הזוגות הצעירים שהתחתנו לירח דבש בקריביים על חשבונו. "אני מקווה שיימצאו כאן עוד בחורים ובחורות יהודיים שיתחתנו ויביאו לעולם ילדים יהודיים", צחק. שטיינהרדט סיים את דבריו בכך שיפגוש אותם בעוד שנה ויראה אם יישמו את העצות שלו בנושא קריירה וזוגיות.

בארוחת ערב יום לאחר מכן במלון בניו-יורק, בהשתתפות שטיינהרדט וכן שוסטרמן, היא אמרה לבוגרי התוכנית: "המצב היום בארה"ב לא מזהיר, אחרי מערכת בחירות יקרה והנזקים שסופת סנדי חוללה, אבל אני אופטימית לגבי העם היהודי - בין היתר, בגלל שאתם יושבים פה. אתם מוכנים להיות מודל לאחרים, וזה מה שמבדיל בין אנשים רגילים ממנהיגים אקסטרה-מיוחדים כמוכם".

לדבריה, היו לה בחייה שני גיבורים כאלה: "גולדה מאיר, שבגיל 71, אחרי קריירה ארוכה, הפכה לראש ממשלה, ובעלי צ'רלי, שבגיל 47 נודע לנו שיש לו לוקמיה ונאמר לו שיש לו חודשיים לחיות. האמונה שלו בבלתי אפשרי גרמה לו לחיות עוד 17 שנה לאחר מכן.

"אנחנו צריכים עכשיו מנהיגות חזקה ובונים עליכם. אני כבר סקרנית לראות איפה תהיו חמש שנים מהיום ומקווה שתגלו במסע הזה את הערכים שלכם והמחויבות לעם היהודי ולישראל".

בשני האירועים השתתפו גם גידי מרק, מנכ"ל תגלית; יורם טיץ, מנכ"ל ארנסט אנד יאנג ישראל, יו"ר התוכנית בישראל ורעייתו; טובה דורפמן, מנהלת קרן שטיינהרדט בישראל; ורד פישביין, מנהלת תוכנית Excel של תגלית; דורון קרני, סמנכ"ל השיווק של תגלית ואחרים נוספים. במפגשים השונים בימים האחרונים נפגשו הצעירים גם עם חיים וקסמן, סגן ראש המשלחת הישראלית לאו"ם; מאט וינקלר, העורך הראשי של בלומברג; היועץ הפוליטי לשעבר של ג'ורג' בוש הבן, אליוט אברמס; מומחה החדשנות רוברט טאקר ואחרים.

גתית פנקס, ניו-יורק

פיק וניר מטיילים בשדרה

בשקט יחסי, כלומר, ללא ציוץ בטוויטר, נרקמת לה בשבועות האחרונים זוגיות בין נמרוד ניר, בנם של ג'ודי שלום-ניר-מוזס ועמירם ניר ז"ל, ודניאלה פיק, בתם הצעירה של שמרית אור וצביקה פיק.

דניאלה פיק, נמרוד ניר, זוגיות / צילום: יוסי כהן
 דניאלה פיק, נמרוד ניר, זוגיות / צילום: יוסי כהן

דניאלה פיק ונמרוד ניר

ניר, בן 27, הבעלים והמייסד של The Brief, סוכנות לשיווק קריאטיבי, ודניאלה, זמרת ואושיית רכילות, המנסים לשמור על הקשר בפרופיל נמוך, נצפו ביום שישי האחרון מטיילים בשדרות רוטשילד בתל-אביב, בהפוגה שבין הטיפות.

דניאלה, כנראה, החליטה לקחת דוגמה מאחותה שרונה, שנשואה באושר ובשקט תקשורתי לדניאל פדרמן, בנו של איש העסקים עמי פדרמן, הבעלים של רשת מלונות דן.

חוגגים עם צ'יץ

אירוע מרגש במיוחד התקיים ביום שישי האחרון בתיאטרון הקאמרי בתל-אביב. שלמה "צ'יץ'" להט, ראש העיר המיתולוגי של תל-אביב, זכה לאירוע הצדעה לפועלו, לציון הגיעו לגיל 85. לאירוע הגיעו נציגים ממוסדות תל-אביביים כמו התזמורת הפילהרמונית הישראלית, האופרה הישראלית, מרכז סוזן דלל, תיאטרון היידישפיל, תיאטרון גשר ורבים אחרים.

מיקי פדרמן, שלמה אליהו, פיני כהן, ערב הוקרה לשלמה (צ'יץ) להט בקאמרי / צילום: יוסי כהן
 מיקי פדרמן, שלמה אליהו, פיני כהן, ערב הוקרה לשלמה (צ'יץ) להט בקאמרי / צילום: יוסי כהן

מיקי פדרמן, שלמה אליהו ופיני כהן

בתו של דן להט עלתה לברך את סבא שלמה וריגשה רבים בקהל. עופרה שטראוס, רעייתו הראשונה של דן להט נכחה גם היא באירוע, כמו גם רעיה שטראוס, פיני כהן, מיקי פדרמן, שלמה אליהו, איזי בורוביץ', אילן שילוח, דב תדמור, יוסי שריד, אברהם פורז ועוד.

מתגייסים למען ספיר

יונתן לייטרסדרוף פתח ביום חמישי בערב את דלתות הפנטהאוז שלו במגדל שלום בתל-אביב, לטובת מסיבת התרמה להקמת מרכז אקדמי לאמנויות במכללת ספיר. האורחים נהנו מהופעה של להקת מונטי פיורי ושל להקת המחול מריה קונג. התפריט, שהתבסס על מאכלי גורמה ויינות בוטיק כנראה עשה את שלו, שכן בסוף הערב נאספו תרומות בסך 300 אלף שקל.

עופר ורוית נמרודי, ערב התרמה להקמת מרכז אקדמי לאומנות במכללת ספיר / צילום: דורון גרינוולד
 עופר ורוית נמרודי, ערב התרמה להקמת מרכז אקדמי לאומנות במכללת ספיר / צילום: דורון גרינוולד

עופר ורוית נמרודי

התגברו על פחד גבהים למען מטרה טובה: נשיא מכללת ספיר פרופ' ג'ימי ויינבלט, ורד אילני יו"רית אגודת הידידים של בית-הספר לאמנות, יואב גלנט ורעייתו קלודין, גלית לוי, בת-שבע בובליל, פנינה רמון, רוני בראון, עופר ורוית נמרודי, שרון ומודי כידון, ח"כ שי חרמש, מירי עזורי, אלי ארלוק, שרון ברנדס, נירה יצחקי, רייצ'ל סנדרובסקי ועוד.