מיטש גולדהאר תרם מיליון ד' למכון לחקר זעזועי מוח בקנדה

בעלי מכבי ת"א יסייע לחקור פגיעות ראש שנגרמות כתוצאה מעיסוק בספורט: "הפרויקט הזה יוכל לשרת אנשים רבים"

ההשקעה של בעלי מכבי ת"א, מיטש גולדהאר, בקבוצת הכדורגל הישראלית שלו - צפויה להתקרב עד סוף העונה הנוכחית לרף ה-200 מיליון שקל. בינתיים, מתברר כי הקנדי מכניס כסף לספורט גם מכיוון אחר לחלוטין: המיליארדר, אוהד הוקי קרח מושבע, החליט לתרום מיליון דולר ליחידת מחקר בבית חולים בטורונטו, הכוללת 15 רופאים מומחים, שעוסקת באבחון וטיפול בזעזועי מוח ובפגיעות ראש. כך מפרסם "הגלוב אנד מייל".

מדובר על אחת התרומות הגדולות ביותר שניתנו אי-פעם בקנדה עבור מחקר מסוג זה. לא רק שחקני הוקי קרח, ענף ספורט בו פגיעות ראש הן עניין נפוץ במיוחד, ייהנו מהתרומה אותה הגדיר הנוירוכירורג צ'רלס טייטור, מוביל המחקר, כ"סכום שיממן שורה רחבה של מסקנות מדעיות חדשות בנוגע לזעזועי מוח" - אלא למעשה כל העוסקים בענפי הספורט שכוללים מגע פיזי רב (Contact Sports), כגון פוטבול וראגבי.

"המחקר הזה יכול להשפיע על כל כך הרבה קנדיים שעוסקים בספורט", אמר גולדהאר. "הפרויקט הזה יוכל לשרת אנשים רבים. אני רוצה שלקנדה יהיה מרכז מתקדם וחדיש לטיפול ומחקר בפגיעות ראש".

כזכור, אהדתו המאסיבית של גולדהאר להוקי קרח כבר קיבלה ביטוי במהלך שנת 2010, אז רכש חולצה מקורית מ-1972 של פול הנדרסון, שחקן שכבש בעת לבישת החולצה שער היסטורי במדי נבחרת קנדה מול ברית המועצות. הסכום שהוציא גולדהאר על קניית החולצה במכירה פומבית, 1,275,707 דולר, הוכר על-ידי ספר השיאים של גינס כיקר ביותר בכל הזמנים ששולם על חולצת הוקי קרח.