yes בדרך לביה"ד להגבלים בעקבות עצירת הטריפל

yes שוקלת לפנות לביה"ד להגבלים עסקיים, וזאת בעקבות סירובה של רשות ההגבלים להתיר לה לשווק חבילת טריפל, כפי שאושר ע"י משרד התקשורת

חברת yes בדרך לבית הדין להגבלים עסקיים, זאת בעקבות סירובה של רשות ההגבלים העסקיים להתיר לה לשווק חבילת טריפל, בהתאם להחלטת משרד התקשורת.

בימים האחרונים שוקלת yes לפנות לבית הדין להגבלים, היות והיא חשה שההחלטה של הרשות למנוע ממנה שיווק החבילה פוגעת בה פגיעה קשה, מעמידה אותה ללא יכולת להתחרות בשוק מול מתחרתה הוט ופוגעת בסדרי מינהל תקינים, על רקע העובדה שמשרד התקשורת אישר את החבילה - והרשות באה ומשבשת אותה.

ההחלטה של yes לפנות לבית הדין להגבלים (אם אכן תעשה זאת) מבטאת תחושה קשה של מצוקה בחברה. yes רואה את עצמה כמי שפועלת בשוק תחרותי מול מתחרה (הוט), שכוחו השיווקי בא לידי ביטוי בכך שהוא מונופול בתחום הטלוויזיה שמוכר סל של שירותים בהנחה (טריפל), ובכך מצליח לגייס מנויים ולהמשיך להתחזק על חשבונה - בעוד שהיא פועלת כשידיה כבולות, ואוסרים עליה לשתף פעולה עם חברת בזק.

החומרה שבה רואה yes את העניין קשורה לכך שהחלטת משרד התקשורת קובעת כי החבילה תשווק כחבילה פריקה, מה שאומר שלא ניתנת בה הנחה, כך שהיתרון היחידי שהיא מעניקה למי שרוכש אותה הוא בכך שהלקוח יוכל לשלם בחשבונית אחת עבור שירותי הטלוויזיה, הטלפוניה והאינטרנט (תשתית). משכך, אין כאן כוח תחרותי משמעותי שנוצר לחבילה של yes, אלא אולי אמצעי מוגבל שהאטרקטיביות שלו נמוכה, ושאולי יסייע לה לעצור נטישת מנויים.

כפי שפורסם ב"גלובס", משרד התקשורת קיבל את החלטת רשות ההגבלים בהפתעה גמורה. התערבות של רשות ההגבלים לאחר שכבר ניתן האישור היא מעשה חריג, ובדרך-כלל החלטות מהסוג הזה מתקבלות לאחר היוועצות ולאחר חילופי דעות. מה גם שהמשרד הוא הרשות המוסמכת לפקח ולאשר פעילות כזו, כך שמהלך כזה בין רגולטורים נתפס כקיצוני ביותר.