רשות ההגבלים עצרה את הטריפל של yes ובזק

ההחלטה התקבלה שעות לאחר שמשרד התקשורת העניק לבזק את ההיתר ■ רשות ההגבלים חוששת כי שיווק החבילה ימנע מבזק להקים חברת טלוויזיה

רשות ההגבלים העסקיים, בראשות דיויד גילה, עצרה את שיווק חבילת הטריפל של בזק. כפי שנודע ל"גלובס", שעות ספורות לאחר שנודע לרשות שמשרד התקשורת התיר לקבוצת בזק לשווק חבילת טריפל באמצעות חברת yes, דרשה רשות ההגבלים לעכב את המהלך.

על חבילת הטריפל שמשרד התקשורת התיר לקבוצת בזק לשווק הוסכם לאחר חודשים ארוכים של משא-ומתן. yes ביקשה לשווק חבילה הכוללת טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה במחיר קבוע. התנאי של המשרד היה שהחבילה תהיה פריקה, כלומר שיהיה ניתן לקנות כל מרכיב בחבילה באותו מחיר בנפרד, כך שקבוצת בזק לא יכולה למעשה לתת הנחה על החבילה.

המשמעות היא שאם לקוח ירצה לקבל, למשל, רק את האינטרנט שמוצע בחבילה - בזק תהיה חייבת למכור לו את השירות באותו מחיר שמוצע בחבילה. מטרת הדרישה הייתה למנוע מבזק לתת הנחות, היות שהטלפוניה והאינטרנט שהיא מספקת מוגדרים כמונופוליסטיים.

עמדה מסורתית

ברשות ההגבלים טוענים כי אם חברת yes תשווק את החבילה, בזק תעדיף לוותר על כניסה לתחום הטלוויזיה על גבי האינטרנט. כלומר, התפיסה של רשות ההגבלים היא שאם יימנע שיתוף-פעולה בין החברות, בזק תחליט בסופו של דבר להתחרות בחברה-הבת שלה yes ותקים חברת טלוויזיה.

הנחה זו, על אף שהיא נשמעת בלתי הגיונית בעליל, הייתה גם הבסיס להתנגדותה של רשות ההגבלים למיזוג בין החברות לפני מספר שנים.

בית הדין להגבלים עסקיים, כזכור, אישר את המיזוג בין החברות תחת תנאים, ואילו בית המשפט העליון קיבל את ערעור הרשות והמיזוג נפסל.

מאז מנהלות רשות ההגבלים ויורוקום (הבעלים של קבוצת בזק ושל yes) מגעים לאפשר את המיזוג, היות שתנאים רבים השתנו בשוק, והטלוויזיה על גבי האינטרנט הפכה להיות תשתית המאפשרת שידורי טלוויזיה לכל דורש, כך שאין כל משמעות לשליטה של בזק בתשתית yes ובתשתית הקווית.

כאמור, על-פי עמדת הרשות, נראה כי היא לא מתרשמת מהשינויים בשוק וחוזרת לעמדתה המסורתית.

מרשות ההגבלים לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.