עופר ורינות מציעים תספורת 60% ותרומת בעלים זניחה ב-CEE

ההסדר שמציעים רות עופר ונמרוד רינות כולל בעיקר הנפקת אג"ח של החברה האם, פרימיום פי.איי.אץ', בהיקף של כ-40 מיליון שקל

במסגרת המו"מ להסדר חוב בחברת הנדל"ן CEE (סנטראל יורופיאן) של רות עופר (אלמנתו של יולי עופר ז"ל) ונמרוד רינות, פרסמה החברה בסוף השבוע מתווה עקרונות ראשוני להסדר, אשר לגביו אין עדיין הסכמות, ובו היא מציעה "תספורת" של 60% לחוב שהיקפו המתואם כ-120 מיליון שקל.

CEE מציעה למחזיקים הנפקת אג"ח חדשות של החברה האם, פרימיום פי.איי.אץ', בהיקף של כ-40 מיליון שקל. לפי ההצעה, הריבית על הסדרה החדשה, שתהיה צמודה למדד, תעמוד על 5% ותשולם מסוף 2014.

רבע מסכום הקרן (10 מיליון שקל) ייפרע תוך שנה וחצי מאישור ההסדר, והיתרה ב-5 תשלומים שווים, החל מחמש שנים מיום אישור ההסדר. כחלק מההסדר יוקצו למחזיקים 30% ממניות פרימיום (הנסחרת בשווי זניח של כמה מיליוני שקלים) וכן 15% ממניות אינוונטק, חברה בת של CEE, הפועלת בתחום המלונות במזרח אירופה.

לטובת המחזיקים ישועבדו מניות CEE ואינוונטק, וכן זכויות בשותפות של CEE עם חברת ביג בפעילות מרכזים מסחריים בסרביה (CEE BIG).

CEE, מצדה, מתחייבת לצמצם את הוצאות המטה שלה לכ-160 אלף אירו ברבעון עד שנת 2018, עם עלייה של 3% בכל שנה. במקרה שבו תחלק החברה דיבידנדים, הם ישמשו לפירעון מוקדם של הסדרה החדשה.

תרומת הבעלים להסדר זניחה למדי, והיא כוללת השקעה בחברה האם פרימיום בהון, כנגד הקצאת מניות/הלוואות בעלים נחותות בתוך 60 יום מיום אישור ההסדר, בהיקף של 2.5 מיליון שקל; וכן התחייבות לתקופה של 30 חודשים להשקעה נוספת, בהתאם לצורך, של עד 2 מיליון שקל נוספים.

46 מיליון שקל לא שולמו

ב-CEE מעריכים, כי ההסדר יסייע לחברה לעבור מהון עצמי שלילי של כ-101 מיליון שקל היום להון עצמי חיובי של כ-35 מיליון שקל; וכן להעביר את החברה האם פרימיום מהון עצמי שלילי של כ-80 מיליון שקל היום להון חיובי של 16 מיליון שקל.

CEE, הפועלת בתחום הנדל"ן במזרח אירופה, נתונה במשבר קשה זה מספר שנים. יולי עופר המנוח, בעל השליטה לשעבר, תמך בחברה כל עוד היה בין החיים, והזרים לקופתה בשנים 2009-2012 סכום של 126 מיליון שקל. באוגוסט השנה לא שילמה החברה 46 מיליון שקל בגין קרן וריבית אג"ח, ומאז מתנהלים בה מגעים להסדר חוב.